تنوع نرخ ارز ام الفساد است


تنوع نرخ ارز ام الفساد است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، گفت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است.

به گزارش مشرق، عباس علی آبادی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد:
تولیدکنندگان باید بتوانند کالایی تولید کنند که ارزش افزوده داشته و قابلیت صادرات داشته باشد در این صورت مزیت رقابتی خواهد داشت در غیر این صورت کالا کیفیت لازم را ندارد.

وزیر صمت گفت: زمانبندی تخصیص ارز موضوع درستی است اما یک مساله ملی و وابسته به بسیاری از مؤلفه‌ها است و به وزارت متبوع مرتبط نیست.

علی آبادی بیان کرد: رویکرد محوری دولت سیزدهم، توسعه صادرات است و در این راستا هرساله آغاز و پایان سال، نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی برگزار می‌کند تا اهداف مورد نظر تولید کنندگان محقق شود.

وی با اشاره به موضوع مغفول ماندن اکتشاف در معادن تاکید کرد: دولت از هر تشکیلاتی که آمادگی در اختیار گرفتن پهنه اکتشاف معادن را داشته باشد حمایت می‌کند.

علی آبادی افزود: هر ماشین آلات معدنی که در کشور تولید شود باید خریداری شود و ناترازی در کیفیت مورد قبول نیست.

وزیر صمت تاکید کرد: چنانچه ماشین آلاتی در کشور قابلیت تولید نداشته باشند و یا کیفیت لازم را نداشته باشد از سوی وزارت صمت، مجوز واردات صادر می‌شود.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه مسائل باید پیش از حل شدن اولویت بندی شود، افزود: به نظر بنده به عنوان یک صنعت گر اولویت اصلی مسائل تحریم نیست و تنوع نرخ ارز ام الفساد است.

علی آبادی تاکید کرد: تمام اختیارات وزیر در چهارچوب قانون به استان‌ها تفویض اختیار می‌شود و نیازی نیست مدیران به تهران مراجعه کنند و در این راستا رعایت قانون الزامی است.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات در سطح ملی منتقل و پیگیری خواهد شد و قول مساعد داده می‌شود چنانچه مسائل به صورت مکتوب ارائه شود همان مسئله به مدیران مربوطه منتقل خواهد شد.

وزیر صمت بیان کرد: به نظر می‌رسد امسال تا ۵۰ هزار دلار ارز تأمین خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد داشته است و و چنانچه کسی ثبت سفارش انجام دهد تأمین ارز انجام می‌شود.

علی آبادی اضافه کرد: امتیاز صادراتی با بانک مرکزی توافق شده به این صورت که اگر کالایی صادر شود، ارز از تولید کننده مطالبه نخواهد شد.

وزیر صمت در خصوص انرژی و برق بیان کرد: برخی صنایع در کشور به امید برق ارزان و انرژی ارزان تأسیس شده‌اند و اگر انرژی و برق ارزان نباشد تعطیل می‌شود اما دیگر انرژی ارزان وجود ندارد.

علی آبادی با اشاره به شعار انتخابی سال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: طبق این فرمایش باید در کیفیت و کمیت جهش داشته باشیم که این ظرفیت نیز وجود دارد و فعالان اقتصادی باید این ظرفیت‌ها را به نمایش بگذارند.

وی افزود: تمام تأسیسات و تشکیلات وزارتخانه و رایزنان اقتصادی در خدمت فعالان اقتصادی هستند و همکاری لازم را بدون هیچ چشمداشتی انجام خواهند داد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه مشکل اساسی اراک آلودگی هوا است، گفت: نیروگاه نیازمند فیلتراسیون است و صنایع می‌توانند برای تأمین این مهم تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه ایران باید صنعتی شود افزود: کشاورزی باید به سمت کشاورزی کم آب بر، سوق داده شود و کالای اساسی باید در جهت تولید استراتژیک و تولید صنعت استفاده شوند.

وی گفت: همچنین کیفیت در صنعت مهم است و صنایع باید به سمت دانش بنیانی و ارتقای کیفی بودن حرکت کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت سکه پارسیان، امروز 30 اردیبهشت 1403