بازگشت مذاکره‌کنندگان اسرائیل به قاهره/آتش‌بس محقق می‌شود؟


بازگشت مذاکره‌کنندگان اسرائیل به قاهره/آتش‌بس محقق می‌شود؟

اقتصادنیوز: رسانه های رژیم صهیونیستی عصر امروز (سه شنبه) اعلام کردند که تیم مذاکره کننده این رژیم در ساعات آتی عازم قاهره خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول عالی رتبه این رژیم اعلام کرد تیم مذاکره کننده مذکور دیدگاه های طرف های میانجی را دریافت و سوالات خود را مطرح خواهد کرد. این امر نشان دهنده رده پایین بودن هیأت مذکور و فقدان اختیار تصمیم گیری برای دستیابی به توافق است.

این مسئول عالی رتبه صهیونیست تاکید کرد که بین مذاکره کنندگان این رژیم و حماس، «شکاف شدیدی» وجود دارد.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد هیأت رده میانی این رژیم در ساعات آتی برای ارزیابی امکان اقناع جنبش حماس درباره تغییر موضعش پیرامون پیشنهاد مورد موافقت خود درباره آتش بس به قاهره سفر خواهد کرد.

این مسئول صهیونیست افزود که رژیم اسرائیل، پیشنهاد مذکور را مناسب نمی داند.

وی به رویترز اعلام کرد هیات اعزامی به قاهره متشکل از فرستاده های رده میانی اسرائیل است که در صورت دستیابی به یک توافق واقعی در آینده نزدیک، شماری از مقامات عالی رتبه رژیم اسرائیل در صدر هیات اعزامی قرار خواهند گرفت.

دیروز (دوشنبه) جنبش حماس اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در گفتگوی تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داده است.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زری خوشکام هزاردستان و کلی خاطره