نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های جهادی در نگهداری راه‌های روستایی افزایش می‌یابد


نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های جهادی در نگهداری راه‌های روستایی افزایش می‌یابد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بسیج مستضعفین کشور با محوریت نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های جهادی در خصوص مشارکت در مطالعه، احداث و نگهداری راه‌های روستایی کشور منعقد شد.

نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های جهادی در نگهداری راه‌های روستایی افزایش می‌یابد

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت راه و شهرسازی، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه محرومیت‌زدایی و تسهیل در مشارکت مردم در انجام ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی، تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بسیج مستضعفین کشور با موضوع مشارکت در مطالعه، احداث و نگهداری راه‌های روستایی کشور به نام جهش تولید با مشارکت مردم منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال با رویکرد نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های جهادی و فعال‌سازی و پشتیبانی از ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای منعقد شده است.

در این تفاهم‌نامه مشترک همکاری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به اعلام ظرفیت‌های همکاری مشترک در قالب مطالعه، احداث، نگهداری و داده‌برداری راه‌های روستایی کشور و اولویت‌های موجود در قالب بسته‌های مشارکتی به بسیج متعهد شده است.

واگذاری امور اجرایی به بسیج در چارچوب ضوابط و مقررات پس از اخذ مجوزهای لازم در قالب توافق‌نامه‌های مجزا، تامین اعتبارات و حمایت‌های مالی و اجرایی، نظارت بر حُسن اجرا، رفع موانع و تسهیل امور اجرایی واگذار شده به بسیج و گروه‌های جهادی از دیگر موارد مورد تعهد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

همچنین سازمان بسیج مستضعفین متعهد شده است، کار سازماندهی، آموزش و توانمندسازی گروه‌های جهادی به‌منظور نقش‌آفرینی در اجرای مردم پایه تفاهم‌نامه را انجام دهد.

به‌کارگیری توان نیروی انسانی متخصص و ماشین‌آلات بسیج در اجرای پروژه‌ها، انجام کیفی پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی با رعایت مشخصات فنی تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بخش‌های دیگری از تعهدات سازمان بسیج مستضعفین را شامل می‌شود.

همچنین سازمان بسیج مستضعفین در خصوص مشارکت در بازگشایی راه‌های روستایی و کاهش هزینه‌های اجرا با استفاده از توان نیروی انسانی، ماشین‌آلات و جذب مشارکت مردم و خیرین متعهد شده است.

نقش‌آفرینی مردم و گروه‌های جهادی در نگهداری راه‌های روستایی افزایش می‌یابد

بیشتر بخوانید



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!