اسرائیل توافق را نمی‌خواهد؟


اسرائیل توافق را نمی‌خواهد؟

اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کردند هدف عملیات رژیم صهیونیستی در رفح ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی‌ها و به چالش کشیدن اراده بین‌المللی و منطقه‌ای است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند: عدم تمایل رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوز و تحقق معامله تبادل اسرا، روند مذاکرات را تهدید می‌کند و باعث می‌شود تا رژیم اشغالگر به جنگ نسل‌کشی علیه ملت ما ادامه بدهد.

در این بیانیه آمده است: حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح و اشغال گذرگاه رفح و بستن گذرگاه کرم ابوسالم یک فاجعه انسانی است که ۲.۵ میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه را هدف قرار می‌دهد و بیش از ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی را به صورت مستقیم تهدید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اشغال و بستن گذرگاه رفح و کرم ابوسالم و انجام عملیات زمینی در رفح قصد و نیت رژیم اشغالگر را برای ادامه کشتارها و ایجاد فاجعه انسانی آن هم از طریق قطع خطوط امدادرسانی، ممانعت از تردد شهروندان، منع ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی و تعطیلی بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی باقیمانده آشکار می‌کند و این به معنای قتل حتمی هزاران مجروح و بیمار مبتلا به سرطان و زنان و کودکان بیمار است.

در بیانیه گروه‌های فلسطینی آمده است: از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم فورا برای نجات جان ۲.۵ میلیون شهروند فلسطینی وارد عمل شوند؛ شهروندانی که در سایه بزرگترین فاجعه انسانی در جهان در معرض قتل، گرسنگی، کشتار و نسل‌کشی هستند. ما خواهان اقدام بین‌المللی و منطقه‌ای مردمی و رسمی عربی و اسلامی برای توقف فوری نسل‌کشی در غزه و توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر از طریق تحصن در میادین، شهرها و دانشگاه‌ها و قطع امدادرسانی زمینی، دریایی و هوایی به رژیم اشغالگر و مجازات آن در دادگاه‌های بین‌المللی هستیم.

گروه‌های فلسطینی همچنین بر لزوم مقاومت در تمام میدان‌ها و جبهه‌ها علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان آن تا زمان توقف جنگ غزه تاکید کردند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه با حملات شدید آغاز کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در شرق رفح انجام دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

ارتش اشغالگر از ساکنان شرق رفح خواسته فورا منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شود. ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی را چند ساعت پس از این اطلاعیه آغاز کرد. حمله هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در حالی رخ داده است که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!