انتشار «اخت‌الرضا» همزمان با میلاد حضرت معصومه


انتشار «اخت‌الرضا» همزمان با میلاد حضرت معصومه

فیلم سینمایی «اخت الرضا» همزمان با  میلاد حضرت معصومه(س) راهی شبکه نمایش خانگی می‌شود.

انتشار «اخت‌الرضا» همزمان با میلاد حضرت معصومه

به گزارش ایران اکونومیست، همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، فیلم سینمایی «اخت الرضا» به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی که به داستان سفر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه از مدینه تا قم و حوادث تاریخی و توطئه‌های مأمون می پردازد، از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت راهی شبکه نمایش خانگی می‌شود.

بر همین اساس این فیلم سینمایی فردا در بستر پلتفرم‌های فیلیمو، روبیکا، تلوبیون، شاد و اپرا عرضه خواهد شد.

طباطبایی سال گذشته درباره ساخت این فیلم به ایران اکونومیست گفته بود:‌ بیش از پنج سال پیش با جمعی از دوستانم که دغدغه کار مذهبی و تاریخی داشتند و در این زمینه اطلاعات و تجربه هم داشتند، تصمیم گرفتیم تا کاری در مورد حضرات معصومین(ع) و به ویژه حضرت فاطمه معصومه(س) انجام دهیم. با توجه به تجربه‌ای که در حوزه مطالعات تاریخی و برنامه‌سازی داشتم و در زمینه ارحام مطهره، مادران و خواهران امامان کار کرده بودم، همیشه این خلأ را احساس می‌کردم که چرا تا به‌حال در رابطه با این شخصیت‌های بزرگ تاریخی علی رغم اینکه مستندات تاریخی در موردشان کم است و تاریخ گاهی سکوت کرده است، کاری ساخته نمی‌شود.

به گفته وی عدم امکان استفاده از چهره‌ و صدای قهرمان فیلم یعنی حضرت معصومه(س) چالش بعدی ما در این اثر بود که موجب شد تا از زبان خادمه حضرت معصومه(س)، برادر حضرت و مامور عباسی داستان را روایت کنیم. زمان فیلم‌برداری اثر در دو فاز صورت گرفت، فاز اول آن در سال ۱۴۰۰ طی ۳۰ جلسه، در بافق یزد، تهران، شهرک سینمایی نورتابان و بخش خلجستان از توابع قم انجام شد.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، «اخت الرضا» محصول سازمان سینمایی سوره با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و عتبه حسینیه به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی و تهیه کنندگی جعفر ادیب است و در پاییز ۱۴۰۲ توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!