مخمصه بزرگ نتانیاهو بعد از پاسخ مثبت حماس به آتش‌بس


مخمصه بزرگ نتانیاهو بعد از پاسخ مثبت حماس به آتش‌بس

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به غافلگیری رژیم صهیونیستی از پاسخ مثبت حماس به توافق آتش‌بس اعلام کرد که این اقدام حماس، نتانیاهو را در مخمصه قرار داد و پذیرش این توافق از جانب اسرائیل به‌معنای اعتراف به محدود بودن قدرت خود است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در واکنش به موافقت جنبش حماس با توافق آتش‌بس در غزه اعلام کرد: رهبری حماس توانست بین اسرائیل و آمریکا شکاف ایجاد کند.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این رسانه عبری امروز، سه‌شنبه، با اشاره به وضعیت آشفته نتانیاهو اعلام کرد: نتانیاهو در تله پاسخ مثبت حماس به توافق آتش‌بس افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: اسرائیل از شنیدن موافقت حماس با توافق آتش‌بس غافلگیر شد؛ زیرا شواهد طی چند روز گذشته نشان می‌داد که مذاکرات در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است، این اتفاق در بحبوحه اتهامات رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر تلاش نتانیاهو برای مانع‌تراشی در مذاکرات و به بن‌بست رساندن آن و مقصر جلوه دادن حماس رخ داده است.

این کارشناس نظامی صهیونیست تأکید کرد: به‌نظر می‌رسد نتانیاهو مجدداً به توافق آتش‌بس پاسخ منفی خواهد داد. علت اصلی مخالفت نتانیاهو با توافق آتش‌بس ترس او از فروپاشی ائتلافش و کنار رفتن از قدرت است.

عاموس هرئیل گفت: حماس با پاسخ مثبت خود توانسته است بین اسرائیل و آمریکا شکاف ایجاد کند. اگر جنگ به این شکل پایان یابد به‌معنای شکست حماس نخواهد بود و فلسطینی‌ها به این توافق آتش‌بس به‌عنوان یک پیروزی نگاه خواهند کرد نه شکست.

وی در پایان تأکید کرد: پذیرش این توافق از سوی اسرائیل به‌معنای پیروزی برای آن و یا تسلیم شدن حماس نیست بلکه اعتراف اسرائیل به محدود بودن قدرت خود است.

مخمصه بزرگ نتانیاهو بعد از پاسخ مثبت حماس به آتش‌بس

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد،

این درحالی است که صهیونیست‌ها که تلاش داشتند توپ را در زمین مقاومت بیندازند و مدعی بودند حماس مانع رسیدن به توافق می‌شود، امروز عملیات نظامی وحشیانه‌ای را در رفح آغاز و ثابت کردند خودشان هستند که توافق را نمی‌خواهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آموزش تیز کردن انواع چاقو با سنباده / ساخت چاقو تیزکن در خانه !