ترفندهای احیای لاک خشک شده


ترفندهای احیای لاک خشک شده

به گزارش رکنا، یکی از لوازم آرایشی موردعلاقه بسیاری از خانم ها لاک ناخن است و به همین دلیل دیدن خشک شدن آن می تواند برای هر خانمی بسیار ناراحت کننده باشد. برای همین اولین چیزی که با دیدن لاک...

به گزارش رکنا، یکی از لوازم آرایشی موردعلاقه بسیاری از خانم ها لاک ناخن است و به همین دلیل دیدن خشک شدن آن می تواند برای هر خانمی بسیار ناراحت کننده باشد. برای همین اولین چیزی که با دیدن لاک خشک شده به ذهن هر خانمی می رسد این است که برای لاک خشک چه کار کنیم؟ آیا وقتی لاک خشک می شود باید آن را دور انداخت یا دوباره امکان استفاده از آن وجود دارد؟

خبر خوب این است که می توان دوباره با ترفندهایی ساده اما کاربردی، لاکی که خشک شده را رقیق و دوباره همچون روز اول از آن استفاده کرد. اگر لاک مورد علاقه شما هم خشک شده و دوست دارید آن را دوباره روی ناخن های خود بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید این مطلب برای شماست. در این مطلب یاد می گیریم که برای لاک خشک شده چه کنیم؟ روش رقیق کردن لاک همان چیزی است که در ادامه به طور کامل به آن پرداخته می شود:

علت خشک شدن لاک چیست؟

در صورتی که در زمان استفاده از لاک ناخن، درب آن برای مدتی طولانی باز نگه داشته شده باشد به دلیل مجاورت محتویات درون شیشه لاک در معرض هوا، لاک خشک و غلیظ شده و دیگر نمی توان مانند گذشته از آن استفاده کرد. همچنین برخی از لاک ها وقتی زمانی بدون استفاده مانده باشند بعد از باز کردن در آنها متوجه خواهید شد که دیگر مانند گذشته رقیق نیستند و اصطلاحاً خشک شده اند و این موضوع خیلی از اوقات ناشی از نبستن در لاک به طور کامل و تماس آن با هواست.

چطور لاک خشک شده را رقیق کنیم؟

روش های مختلفی برای رقیق کردن لاک خشک شده وجود داشته که در ادامه به بررسی بعضی از مهم ترین و کاربردی ترین آن ها خواهیم پرداخت:

شیشه لاک را تکان دهید

پیش از زدن لاک، برای آنکه محتویات درون آن به خوبی با هم دوباره مخلوط شده و ماده یکدستی به وجود آید حتماً باید شیشه آن را چند بار به آرامی تکان دهید. این روش همچنین برای زمانی که لاک به مدت طولانی در جایی قرار گرفته و به نظر می رسد که غلیظ شده است بسیار کارساز است.

لاک را با دست گرم کنید

در صورتی که لاک شما تقریباً غلیظ شده است و روی ناخن به راحتی کشیده نمی شود می توانید شیشه لاک را بین دو دست خود گرفته و بچرخانید. این کار کمک می کند تا گرمای دست شما به لاک منتقل شده و دوباره رقیق شود.

لاک را با آب داغ گرم کنید

در صورتی که گرمای دست شما کارساز نبود می توانید این بار درب لاک را محکم بسته و آن را درون ظرفی از آب داغ بگذارید. کافی است تنها شیشه را وارد آب داغ نموده و درب آن را در دست نگه دارید. گرمای آب باعث رقیق شدن لاک می شود و می توانید دوباره همچون روز اول از آن استفاده کنید.

از رقیق کننده لاک استفاده کنید

استفاده از رقیق کننده لاک هم راه دیگری برای ترمیم لاک های خشک شده است. برای این کار می توانید با یک قطره چکان، چند قطره رقیق کننده لاک را به لاک اضافه کنید. پس از آن درب لاک را بسته و به آرامی آن را بین دو کف دست بچرخانید تا در آن حباب ایجاد نشود.

در صورتی که هنوز لاک به غلظت دلخواه نرسیده بود می توانید این کار را مجدد تکرار کنید. حتی اگر لاک زیاد رقیق شد هم جای نگرانی نیست چراکه با باز گذاشتن در لاک، خیلی زود دوباره غلیظ شده و می توانید از آن استفاده کنید.

برای رقیق کردن لاک از استون استفاده نکنید

حتماً برای رقیق کردن لاک ها از رقیق کننده های مخصوص لاک استفاده کنید تا ترکیبات لاک آسیبی نبیند و به راحتی به حالت اولیه خود برگردد. استفاده از لاک پاک کن یا استون به جای رقیق کننده ها باعث می شود لاک بعد از قرارگیری بر روی ناخن دچار ترک شود. همچنین استون، فرمولاسیون لاک را تغییر داده و باعث خراب شدن آن می شود.

روش رقیق کردن لاک ژلیش به چه صورت است؟

اگر مشکل ترک خوردگی یا خشک شدگی برای لاک ژلیش شما رخ داده است باز هم جای نگرانی نیست و شما می توانید به راحتی دوباره این لاک را رقیق کنید و همچون روز اول از آن استفاده نمایید. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای رقیق کردن آن حتماً به رقیق کننده ژل لاک نیاز خواهید داشت و در غیر این صورت لاک خراب می شود.

روش رقیق کردن این نوع لاک هم مثل لاک های معمولی است. به این منظور می توانید کمی رقیق کننده ژل لاک را درون لاک ژلیش ریخته و بعد به آرامی آن را تکان دهید تا ترکیبات درون آن به خوبی با هم مخلوط شده و ماده یکدستی به وجود آید.

نحوه تمیز کردن لاک خشک شده به چه صورت است؟

معمولاً ضمن خشک شدن ماده اصلی لاک، یکی از مشکلات دیگری که در چنین شرایطی با آن رو به رو می شوید پر شدن درب لاک با لاک های خشک شده است. برای آن که این لاک ها را پاک کرده و سروسامانی به شکل ظاهری لاک خود بدهید می توانید از یک گوش پاک کن آغشته به استون کمک بگیرید.

برای این کار باید کمی صبر و حوصله به خرج داده و بیرون شیشه لاک را هم با استون و پد آرایشی پاک کنید. با این کار لاک شما دوباره مثل روزی می شود که آن را خریده اید.

چطور از لاک ناخن نگهداری کنیم؟

در بخش قبل یاد گرفتیم که برای لاک خشک چه کار کنیم؟ اما یکی از ساده ترین راه ها این است که از همان ابتدا از لاک خود با چند نکته ساده مراقبت کنیم تا نیازی به رقیق کردن آن نباشد.

راهکارهایی که در ادامه آورده شده اند راهکارهای موثر برای نگهداری صحیح از لاک و جلوگیری از غلیظ یا خشک شدن آن است:

هر بار که از لاک استفاده می کنید قبل از بستن درب آن، با استفاده از یک پد استونی، اطراف آن را تمیز کنید. چرا که تجمع لاک های خشک شده در اطراف درب، اجازه نمی دهد درب به طور کامل بسته شود و به همین دلیل هوا وارد لاک شده و لاک خیلی زود غلیظ و خشک می شود.

بهتر است جای مشخص و مناسبی را برای لاک خود در نظر گرفته و آن را همیشه در جایی خشک و خنک مانند کشوی میز آرایش نگهداری کنید. همچنین قرار دادن لاک ها در محیط هایی چون حمام به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که رطوبت و تغییرات دما باعث شده لاک خیلی زود خراب شود.

از باز گذاشتن درب لاک برای مدتی طولانی خودداری کنید. چرا که این کار باعث شده لاک شما خیلی سریع خشک شود. برای همین حتماً خیلی سریع بعد از استفاده، درب آن را محکم ببندید.

بطری لاک را همیشه به حالت ایستاده قرار دهید تا از ریختن لاک به درون درب جلوگیری کنید. این کار باعث شده که درب لاک باز نشود.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد اطلاعات کاملی در مورد رقیق کردن لاک برای زمان هایی که لاک ناخن در شیشه خود به هر دلیلی خشک می شود در اختیار شما عزیزان قرار داده شود تا بدانیم با لک خشک چه کار کنیم. شما به راحتی می توانید با استفاده از این روش دوباره لاکی نو داشته باشید و به خوبی از آن استفاده کنید. همچنین شما به کمک راهکارهایی که به آنها اشاره شده می توانید از لاک های خود مراقبت بیشتری کرده و مانع از خشک شدن آنها شوید.

شما به راحتی می توانید با استفاده از روش های مختلفی همچون گرم کردن و همچنین استفاده از رقیق کننده لاک، لاک هایی که خشک شده اند را ترمیم و دوباره از آن ها استفاده کنید.

منبع: مجله طرلان


ترفندهای احیای لاک خشک شده

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هلیکوپتر اورژانس از محل حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور بازگشت