زاکانی: 5 لرزه نگار در عمق 50 متری نصب شده است


زاکانی: 5 لرزه نگار در عمق 50 متری نصب شده است

فارس: شهردار تهران به موضوع زلزله اشاره کرد و گفت: در ۲.۵ سال گذشته ۵ لرزه‌نگار در عمق ۵۰ متری نصب شده است. علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله، گفت زلزله پدیده‌ای است که نیاز به هم‌افزایی با سایر...

زاکانی: 5 لرزه نگار در عمق 50 متری نصب شده است

فارس: شهردار تهران به موضوع زلزله اشاره کرد و گفت: در ۲.۵ سال گذشته ۵ لرزه‌نگار در عمق ۵۰ متری نصب شده است.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله، گفت زلزله پدیده‌ای است که نیاز به هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها دارد و با مسؤولیتی که وزیر کشور در این زمینه بر عهده گرفته است، امکان هم‌افزایی میان نهاد‌های مرتبط فراهم شده است.

شهردار تهران گفت: برای پایش زلزله نیاز به ابزار‌ها و تجهیزاتی داشتیم تا در پیش‌بینی زلزله تهران ما را یاری کند به همین دلیل از ۲.۵ سال گذشته ۵ لرزه‌نگار در عمق ۵۰ متری نصب شده است.

وی گفت: یک لرزه‌نگار دیگر در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه در سال جاری نصب می‌شود.

شهردار تهران گفت:در گذشته ژاپن ۴ دستگاه شتاب نگاری در تهران نصب کرده بود که به دلیل فرسودگی نیاز به تعویض داشتند و با اقداماتی که انجام شد، ۲۶ دستگاه شتابنگاری تحویل ما شده است. علاوه بر آن ۵۰ سامانه شتابنگاری در اطراف تهران نصب شده است.

زاکانی گفت: در حوزه زلزله ۵۰ دستگاه همکار داریم و با سامانه‌های نصب شده می‌توانیم هشدار سریع در ۱۵ تا ۲۰ ثانیه اول داشته باشیم.

شهردار تهران در خصوص ساختمان‌های پرخطر گفت: در گذشته سازمان آتش‌نشانی از منظر آتش‌سوزی سازه‌ها را مورد بررسی قرار داده است که ۱۲۶ ساختمان شناسایی شدند و در مطالعات ما ۱۶ هزار ساختمان بالای ۷ طبقه بررسی شدند.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عضو انجمن ایمنی تهران:134 هزار ساختمان نا ایمن در کشور وجود دارد/ بیش از 70 ساختمان همچ...