«دستورالعمل مکان‌یابی، طراحی و اجرای واحدهای بهداشت» ابلاغ شد


«دستورالعمل مکان‌یابی، طراحی و اجرای واحدهای بهداشت» ابلاغ شد

«دستورالعمل مکان‌یابی، طراحی و اجرای سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و بین‌شهری» در قالب بخشنامه‌ای از سوی «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور و پیمانکاران ابلاغ شد.

«دستورالعمل مکان‌یابی، طراحی و اجرای واحدهای بهداشت» ابلاغ شد

به گزارش ایران اکونومیست از سازمان برنامه و بودجه، این بخشنامه از نوع ضوابط فنی اجباری (لازم‌الاجرا) بوده و در پایگاه اطلاع‌رسانی نظام فنی و اجرایی کشور منتشر شده است.

در مقدمه این آﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪ آمده است: «به استناد ماده ۳۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، ماده ۲۳ قانون برنامه و بودجه و تبصره ۲ ماده ۴ «نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور» موضوع مصوبه شماره ۲۵۲۵۴ت/۵۷۶۹۷ ه به تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ هیئت محترم وزیران، به پیوست ضابطه شماره ۸۷۸ با عنوان «دستورالعمل مکان‌یابی، طراحی و اجرای سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و بین‌شهری» ابلاغ می‌شود.»

اجرای مفاد این دستورالعمل از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ برای همه قراردادهایی که از محل وجوه عمومی یا به صورت مشارکت عمومی و خصوصی منعقد می‌شوند، الزامی است.

در بخش ابتدایی این دستورالعمل آمده است: «از جمله خدمات بهداشتی که باید در دسترس عموم شهروندان، مسافران و گردشگران قرار داشته باشد، سرویس‌های بهداشتی عمومی است. کمیت و کیفیت این نوع از خدمات بهداشتی رابطه مستقیمی با سلامت و بهداشت مردم دارد. دسترسی به سرویس‌های بهداشتی عمومی نه‌تنها یک حق اساسی برای همه افراد جامعه به‌شمار می‌آید، بلکه موجب حفظ بهداشت عمومی و افزایش سلامت جامعه می‌شود. این ضابطه در چارچوب ماده (۳۴) احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با هدف پاسخ به نیاز دستگاه‌های اجرایی و کمک به ایجاد وحدت رویه و همچنین نشر و ترویج اصول و معیارهای ضروری و بهبود وضعیت زیرساخت‌های مربوط به خدمات بهداشتی، رفاهی و گردشگری و همچنین افزایش کیفیت اجرا و کاهش هزینه ساخت و بهره‌برداری از این‌گونه پروژه‌ها، تهیه و ابلاغ شده است.»

متن کامل این بخشنامه از این اینجا مشاهده کنید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت شکر بسته‌بندی، فله و وارداتی اعلام شد