اغفال متقاضیان مهاجرت به اروپا


اغفال متقاضیان مهاجرت به اروپا

یک مادر و پسر که با ترفند ارائه خدمات مهاجرت به‌ اروپا افراد را گروگان می‌گرفتند و از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، با رصد اطلاعاتی پلیس دستگیر شدند.

چندی قبل مرد میانسالی اهل افغانستان به کلانتری ۳۹ گلشهر کرج رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: پسر ۱۹ ساله‌ام به نام حامد ناپدید شده است. ساعتی پیش فرد ناشناسی به من زنگ زد و مدعی شد فرزندم را در تهران گروگان گرفته و با تهدید به قتل در ازای آزادی‌اش ۱۲۵ میلیون تومان درخواست کرد. پس از اینکه پول را با هزار زحمت فراهم کردم، حامد آزاد نشد و دیگر خبری از او ندارم. لطفاً کمک کنید.

به گزارش ایران، با توجه به محل ارتکاب جرم در تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و در نخستین گام هویت صاحب حساب بانکی آدم‌ربا که ۱۲۵ میلیون پول به آن ریخته شده بود، شناسایی شد.

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند، صاحب شماره حساب بانکی موردنظر با اتباع زیادی از کشور افغانستان در ارتباط بوده و با همکاری مادرش کارت‌های بانکی را به مردان افغانستانی اجاره داده‌اند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

خیلی زود پسر جوان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد. او که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بود، پس از مواجهه با شواهد و مدارک موجود، به همکاری با یک باند آدم‌ربایی با همدستی مادرش اعتراف کرد و گفت: پدرم در زندان است. من به دلیل مشکلات مالی با همدستی مادرم مسافران اتباع افغانستان را جابه‌جا می‌کردم و با تهیه کارت عابربانک و فروش آن به آدم‌ربایان با آن‌ها همکاری داشتیم.

وی ادامه داد: من و مادرم افراد اهل کشور افغانستان را با شگرد مهاجرت غیرقانونی به کشور‌های اروپایی اغفال کرده و به مخفیگاه خود در جنوب تهران می‌کشاندیم. در آنجا ۳ مرد جوان طعمه‌ها را هدف ضرب و جرح قرار داده و از خانواده گروگان‌ها مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات خیلی زود راهی مخفیگاه آدم‌ربایان شدند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی ۳ مرد جوان را دستگیر و ۱۱ گروگان اهل کشور افغانستان را رها کردند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرم آدم‌ربایی اتباع افغانستانی با وعده و وعید فریب به بهانه مهاجرت به اروپا صراحتاً اعتراف کردند.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و کشف جرایم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی: از 3 بالگرد یک بالگرد در نزدیکی ورزقان سقوط کرده...