سخنگوی دولت: با بانک‌های ناترازی که بسمت اصلاحی حرکت نکنند برخورد جدی می‌شود


سخنگوی دولت: با بانک‌های ناترازی که بسمت اصلاحی حرکت نکنند برخورد جدی می‌شود

برنا: سخنگوی دولت، گفت: در سال گذشته برای ۸ بانک ناتراز برنامه اصلاحی پیش‌بینی شد و برنامه اصلاحی به آنها ابلاغ شد و اگر بانک‌های ناتراز مطابق برنامه اصلاحی حرکت نکنند، نسبت به آنها هر گونه تصمیم لازم صورت خواهد گرفت. علی بهادری جهرمی سخنگوی...

سخنگوی دولت: با بانک‌های ناترازی که بسمت اصلاحی حرکت نکنند برخورد جدی می‌شود

برنا: سخنگوی دولت، گفت: در سال گذشته برای ۸ بانک ناتراز برنامه اصلاحی پیش‌بینی شد و برنامه اصلاحی به آنها ابلاغ شد و اگر بانک‌های ناتراز مطابق برنامه اصلاحی حرکت نکنند، نسبت به آنها هر گونه تصمیم لازم صورت خواهد گرفت.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز(سه شنبه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به روز بیماری های خاص و صعب العلاج و روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ ظهار داشت:هرگز ایرانیان مجاهدت‌های هلال احمر‌ را در بلایا فراموش نمی کنند.

وی افزود: دولت‌ صندوقی را برای درمان حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افتتاح کرد، ۷ هزار میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۲ به این صندوق تخصیص یافت. پوشش هزینه‌های بیماران خاص برای بیش‌از ۷ میلیون نسخه و پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم دارو از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

دبیر هیئت دولت اظهار کرد: ۱۰۷ بیماری نادر و صعب‌العلاج از محل تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار گرفت.

سخنگوی دولت به‌ اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: بیش از ۲۶۰۰‌ناشر داخلی در کنار ۱۰۰ناشر خارجی‌از ۱۹تا ۲۹ اردیبهشت در نمایشگاه حاضر خواهند بود و این نمایشگاه به‌صورت مجازی هم خواهد بود.

وی افزود: مهمان ویژه این دوره کشور‌ یمن هست و نشست‌های متعددی درباره موضوعات متعدد پیش‌بینی شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به طرح ساماندهی اجاره بها گفت: این‌طرح با همکاری وزارت راه تدوین شد و نهایی شدن این طرح به ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها کمک می‌کند.این طرح امکان نظارت موثر بر این‌حوزه و همچنین اقدامات تشویقی در این‌عرصه را میسر می کند. امیدواریم‌ با توجه به فعال شدن جدی نهضت ملی مسکن و اقدامات نظارتی دولت در حوزه مسکن در سال گذشته، بتوانیم بازار اجاره بها را کنترل کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در زمینه اخباری مبنی بر حذف شورای حقوق و دستمزد کارگران و تصمیم‌گیری در این‌زمینه در مجلس گفت: دولت در این‌ زمینه به سه جانبه گرایی معتقد است و تضمین حقوق کارگر و کارفرما درصورت رعایت اصل سه جانبه گرایی است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال برنا در زمینه برنامه دولت برای مقابله با خلق پول، تورم و رشد پایه پولی حاصل از استقراض بانک‌های خصوصی چون بانک آینده اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی و بحث ناترازی های موجودی که دولت گریبانگیرش بوده، از ابتدای این دولت به ارث رسیده است.

وی افزود: در راستای اولویت‌های اساسی که آقای رئیس جمهور بارها بر جدیت دولت و در مواجهه و هرگونه اختلال در نظام بانکی تاکید کردند، سال گذشته برای اولین بار این حجم از اتفاق را داشتیم که در یک سال نسبت به سه موسسه اعتباری تصمیم گیری نهایی شد و منحل شدند و انحلال سه موسسه اعتباری را داشتیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سال گذشته برای 8 بانک ناتراز برنامه اصلاحی پیش‌بینی شد و برنامه اصلاحی به آنها ابلاغ شده و بصورت هفتگی از سوی بانک مرکزی و ماهیانه در سطح دولت رصد می شود و اگر بانک‌های ناتراز مطابق برنامه اصلاحی حرکت نکنند، نسبت به آنها هر گونه تصمیم لازم صورت خواهد گرفت و ما با توجه به برنامه های اصلاحی که برای بانکهای ناتراز پیش بینی کردیم، برای ساماندهی نظام بانکی و سوق دادن تسهیلات بانکی به سمت تولید و هدایت آنها به سمت اولویت های کشور و تحقق رشد و دلیل اقتصادی در سال جاری بسیار جدی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این آماری که می بینید مثلا نرخ رش نقدینگی از 42 درصد به 23 درصد کاهش پیدا می کند نشان از جدیت بر اجرای برنامه های اصلاحی نظام بانکی خصوصا بانک های ناتراز است.

لینک کوتاه کپی لینک


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان