قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند/ ورزش حرفه ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد


قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند/ ورزش حرفه ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد

به گزارش رکنا از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رییسی در آیین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی در سال ۱۴۰۲، که در سالن اجلاس سران برگزارشد خطاب به آنها گفت: موجب عزت و افتخار ملت...

به گزارش رکنا از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رییسی در آیین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی در سال ۱۴۰۲، که در سالن اجلاس سران برگزارشد خطاب به آنها گفت: موجب عزت و افتخار ملت قهرمان شدید.

وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم

آیت الله رئیسی گفت: در ابتدای دولت به جمعی از قهرمانان‌وپیشکسوتان و نام آوران عرض کردم بنا دارم در وزارت ورزش به ورزش هم نگاه مدیریتی شود و هم کسانی در این کسوت باشند که ورزش را بشناسند و سابقه داشته باشند وبر این‌وعده خود وفا دار بودیم. خوشحالیم مدیران وزارت ورزش عمیقا با ورزش اشنا دارند وورزش را خوب‌ می شناسند و با مشکلات ورزش آشنا هستند وگام های موثری در جهت رفع این مشکلات برداشته اند. وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم.

رئیس جمهور ورزش کشور را همراه با فتوت و مردانگی و همراه با ورزش های دینی و الهی دانست و گفت: این نقطه تمایز ورزش ما است که زیبایی وصف ناپذیری به قهرمانی وحضور در میدان می‌دهد. احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر مهمی است این همان روحیه بزرگان این عرصه است. بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده وحاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است این بالاترین سکوی قهرمانی است.

هزینه کردن برای ورزش، سرمایه گذاری است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: افزایش اعتبارات برای ورزش مورد تاکید بنده است اعتقاد و باور ما در دولت این است که هزینه کردن برای ورزش، سرمایه گذاری است.

تجهیزات ورزشی از استانداردهای لازم برخوردار باشد

رییس جمهور با اشاره به اینکه استعداد یابی و پرورش استعداد بسیار مهم است‌، خاطر نشان کرد: همه زیرساخت ها برای ورزشکاران است. تولیدات ورزشی و یا اقتصاد ورزش هم باید در کنار ورزش مورد توجه باشد. اقتصاد ورزش باید در خدمت نیاز های ورزشی باشد. افرادی که دراین میدان حضور دارند بدانند که تمام تولیدات کشور با استاندارد های لازم در خدمت ورزشکاران است. ورزشکار در شهرستان ومرکز استان وروستا باید احساس کند تجهیزاتی که در اختیارش است از استاندارد های لازم برخودار است و هم‌می‌تواند این تجهیزات به وی‌کمک کند. نباید گذاشت این حرفه و این نیاز در میدان سوداگری سوق پیدا کند زیرا از کیفیت آن کاسته خواهد شد. ارتقای کیفیت در همه جا مورد توجه است.

باشگاه ها باید به دست خود ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان اداره شود

آیت الله رئیسی متذکر شد: باشگاه ها باید به دست خود ورزشکاران و پیشکسوتان و قهرمانان در سراسر کشور اداره شود. گسترش باشگاه ها به دست قهرمانان رقم خواهد خورد و دولت امکانات لازم را در این زمینه فراهم خواهد کرد وحمایت خواهیم کرد.

قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند

رئیس جمهور قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و گفت: حقیقتا قهرمانان برسکوی قهرمانی و با به اهتزاز آمدن پرچم پر افتخار ایران دل مردن را شاد می‌کند و این شادی بسیار ارزشمند و قیمتی است. زیر ساخت های لازم برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود تا قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند. ورزش همگانی و ورزش حرفه ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد در کنار اینها باید به ورزش عشایری و روستایی توجه شود.

گفتنی است ،از زمان حضور آیت‌الله رئیسی در قوه مجریه این سومین مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران ورزشی است که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، هنرجو رییس فدراسیون اسکیت، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو، محمدمهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، برنا فیروزی معاون وزیر، محمدشروین اسبقیان معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و ... حضور دارند.

طی این مراسم از ۱۵۱۷ ورزشکاران المپین، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مدال آوران پارالمپیکی تجلیل به عمل خواهد آمد.


قهرمانان هیچ دغدغه ای جز میدان وقهرمان شدن نداشته باشند/ ورزش حرفه ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد

منتخب امروز


رقابت های قهرمانی کشور والیبال نشسته بانوان