کابینه نخست وزیر روسیه استعفا می دهد


کابینه نخست وزیر روسیه استعفا می دهد

شکیل کابینه وزیران روسیه بر اساس قوانین جدید ایجاد شده توسط اصلاحات قانون اساسی روسیه مصوب 2020 انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک، دولت روسیه به ریاست میخائیل میشوستین روز 7 ماه مه (سه شنبه) استعفا می دهد. بلافاصله پس از تحلیف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور، کابینه وزیران فعلی استعفا خواهد داد.
این بار، تشکیل کابینه وزیران بر اساس قوانین جدید ایجاد شده توسط اصلاحات قانون اساسی روسیه مصوب 2020 انجام می شود. رئیس دولت پس از تأیید نامزدی نخست وزیر از سوی دومای دولتی باید توسط رئیس جمهور منصوب شود. دو هفته برای ارائه کاندیداتوری در نظر گرفته شده است و پس از آن مجلس نمایندگان یک هفته دیگر فرصت دارد تا آن را بررسی کند.
اگر نامزدهای ارائه شده سه بار رد شوند، رئیس جمهور خود رئیس دولت را منصوب می کند، دومای ایالتی را منحل می کند و انتخابات جدیدی را برگزار می کند.
رئیس جدید کابینه، ظرف یک هفته پس از انتصاب، باید پیشنهادهایی را در مورد ساختار دستگاه‌های اجرایی فدرال به رئیس جمهور ارائه کند و ظرف دو هفته، نامزدی معاونان نخست‌وزیر و وزرا را برای تصویب به دومای ایالتی پیشنهاد کند. روسای وزارتخانه های امنیت و امور خارجه بر اساس رویه خاصی انتخاب می شوند. مجلس عوام حداکثر تا یک هفته در مورد نامزدها تصمیم گیری می کند و افراد مورد تایید آن توسط رئیس جمهور به سمت ها منصوب می شوند.
روسای وزارت دفاع، سازمان فدرال امنیت، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت شرایط اضطراری و وزارت امور خارجه پس از مشورت با شورای فدراسیون توسط رئیس جمهور منصوب می شوند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افشاگری لوموند درباره سربازان اوکراینی