پوآچای سیب زمینی (پیراشکی سیب زمینی ترکیه ای)


پوآچای سیب زمینی (پیراشکی سیب زمینی ترکیه ای)

پوآچا، که به آن پیراشکی سیب زمینی ترکیه ای هم می گویند، نوعی نان خوشمزه و پفکی است که با خمیر مخصوص تهیه می شود. این نان در ترکیه بسیار محبوب است و به عنوان میان وعده یا غذای سبک سرو می شود.

پوآچای سیب زمینی نان ترکیه ای مغز دار خوشمزه

یکی از ساده و خوش طعم ترین غذاها با سیب زمینی، پوآچای سیب زمینی می باشد. این غذای خوش طعم با استفاده از خمیر مخصوص و مواد داخلی خوش طعم تهیه می شود که شما می توانید به دلخواه در کنار سیب زمینی از مواد های اولیه دیگر مانند گوشت چرخ کرده استفاده نمایید. در اینجا طرز تهیه پوآچای سیب زمینی را به شما آموزش می دهیم:

مواد لازم برای خمیر :

1 لیوان شیر ولرم
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق مربا خوری خمیر مایه خشک
2 قاشق غذاخوری روغن مایع
1 قاشق چای خوری نمک
4 تا 5 لیوان آرد

پوآچای سیب زمینی (پیراشکی سیب زمینی ترکیه ای)

مواد لازم برای مواد میانی:

3 عدد سیب زمینی آب پز
1 عدد پیاز
100 گرم پنیر سفید
1/2 دسته جعفری
نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه پوآچای سیب زمینی:

تهیه خمیر: در یک کاسه بزرگ، شیر ولرم، شکر و خمیر مایه را با هم مخلوط کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود. سپس روغن مایع، نمک و آرد را به تدریج اضافه کنید و با هم ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود. سپس روی کاسه را با پارچه بپوشانید و به مدت 1 ساعت در مکانی گرم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

تهیه مواد میانی: سیب زمینی های آب پز را پوست بکنید و با چنگال له کنید. پیاز را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس سیب زمینی له شده، پنیر رنده شده، جعفری ساطوری، نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

شکل دادن به پوآچا: فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از خمیر به اندازه یک تخم مرغ بردارید و با دستتان آن را پهن و کمی گود کنید. سپس مقداری از مواد میانی را داخل خمیر بگذارید و لبه های آن را به هم بچسبانید. می توانید روی پوآچاها را با چاقو برش هایی ایجاد کنید.

پخت پوآچا: پوآچاها را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بپزید تا طلایی رنگ شوند. سپس از فر خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند.

پوآچای سیب زمینی (پیراشکی سیب زمینی ترکیه ای)

نکات تکمیلی:

می توانید از مواد میانی دلخواه خود برای تهیه پوآچا استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از گوشت چرخ کرده، مرغ، قارچ یا سبزیجات دیگر استفاده کنید.
برای اینکه پوآچاها پفکی تر شوند، می توانید قبل از پخت، روی آنها را با زرده تخم مرغ رومال کنید.
پوآچا را می توانید گرم یا سرد سرو کنید.
پوآچای سیب زمینی یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید. این نان می تواند به عنوان میان وعده، غذای سبک یا پیش غذا سرو شود.

نوش جان!



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟