بوچانی: باید 20 درصد از تولید پسماند تهران کاهش یابد/ حجم ورودی پسماند به آرادکوه باید کم شود


بوچانی: باید 20 درصد از تولید پسماند تهران کاهش یابد/ حجم ورودی پسماند به آرادکوه باید کم شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد حسین بوچانی رئیس سابق مرکز مطالعات شهر تهران در واکنش به خبری که از زبان سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید بر جابجایی بازیافت آرادکوه است.گفت : «طرح...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد حسین بوچانی رئیس سابق مرکز مطالعات شهر تهران در واکنش به خبری که از زبان سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید بر جابجایی بازیافت آرادکوه است.گفت : «طرح جامع پسماند شهر تهران» در شورای شهر تهران،کمیته انطباق فرمانداری و کمیته محیط زیست استانداری و کمیسیون زیر بنایی شورای برنامه ریزی استان تائید شده است. همه موضوعات وجوانب این طرح به صورت یکپارچه مورد مطالعه و پیش ببینی قرار گرفته است.

بوچانی افزود:رویکر اصلی این طرح این است که در یک افق 20 ساله بایستی حجم ورودی پسماند به سوی سایت آرادکوه به شدت کاهش داشته باشد و تقریبا فقط 20 درصد از پسماند شهر تهران به آرادکوه منتقل شود.

رئیس سابق مرکز مطالعات تهران که نقش اساسی در طرح جامع پسماند شهر تهران داشته استراتژی راهبردی طرح جامع پسماند شهر تهران را عبارت از کاهش تولید پسماند،جلوگیری از تفکیک پسماند در ایستگاه میانی و فشرده سازی آن و در نهایت جلوگیری از انتقال آن به سایت آرادکوه دانست و افزود:بر اساس این طرح در نتیجه فقط 20 درصد از پسماند روز تهران باید به آرادکوه منتقل شود و آن هم متناسب با تجهیزات و فناوری های روز دنیا اعم از زباله سوز و دستگاه تولید کمپوست باید بر اساس مطالعات صورت گرفته در خود آرادکوه انجام می شود.

در مورد زباله ای که هم اکنون در آرادکوه دپو شده هم باید تصمیم گیری درستی شود. و تجهیزات و تاسیسات مناسبی برای مدیریت و کنترل آن اقدام کنندو آن ایجاد شود.

او در رد این ادعا گفت:یکی از سوالات کلیدی در طرح جامع پسماند شهر تهران این بود که آیا باید برای دفن زباله مکانیابی جدیدی صورت بگیرد یا خیر؟ که بر اساس نتیجه مشاوران طرح که با همفکری و مشورت سازمان های ذی ربط صورت گرفته بود به این نتیجه رسیدند که مکان دیگر در اطراف تهران را آلوده نکنیم چون تفاوتی نمی کند این سایت به هر جای شهر تهران منتقل شود از آلودگیش کاسته نخواهد شد،بنابراین کار غلطی است و نمی تواند کمک کننده باشد.

مشاور سازمان برنامه ریزی شهرداری تهران اضافه کرد:مهمترین سند ملاک ما در مدریت پسمان د تهران بر اساس طرح جامع پسماند تهران ،کاهش پسماند ،تفکیک پسماند ،مدیریت پسماند و جلوگیری از انتقال پسماند به سایت آرادکوه است.

او با ارزیابی مثبت عملکرد شهراری تهران در طرح جامع پسماند شهر تهران افزود:خوشبختانه شهرداری تهران پایبند به این طرح است و در چارچوب مصوبات آن عمل می کند و دستگاههای نقش آفرین در حوزه پسماند هم نباید خارج از این مصوبات ومقرارات عمل کنند و از آن عدول کنند.مگر اینکه طرح جایگزین ارائه کنند و روال مقرارتگذاری صورت بگیرد.


بوچانی: باید 20 درصد از تولید پسماند تهران کاهش یابد/ حجم ورودی پسماند به آرادکوه باید کم شود

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر/ سر و وضع بهنوش طباطبایی در مراسم رونمایی کتاب رضا گوران!