شولتس برای دارایی های مسکو کیسه دوخت! سه کشور حوزه بالتیک چه می گویند؟


شولتس برای دارایی های مسکو کیسه دوخت! سه کشور حوزه بالتیک چه می گویند؟

اقتصادنیوز: شولتس گفت حدود ۹۰ درصد از این عایدات از دارایی‌های مسدود شده روسیه باید صرف هزینه خرید تسلیحات برای کی‌یف شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان پس از دیدار با اعضای سه کشور حوزه بالتیک در ریگا به خبرنگاران گفت: «مهم است که ما توافق کنیم این پول را می‌توان در خرید تسلیحات برای اوکراین صرف کرد.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، در مارس سال جاری میلادی «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که ۹۰ درصد از عایدات سرمایه‌ها و دارایی‌های مسدود شده روسیه در اروپا به صندوقی تحت اداره این اتحادیه منتقل شود تا منابع مالی برای تامین و خرید سلاح برای اوکراین فراهم شود.

حدود ۷۰ درصد از تمامی دارایی‌های روسیه در غرب در سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار موسوم به «یوروکلیر» (Euroclear) در بلژیک نگهداری می‌شود که معادل ۱۹۰ میلیارد یورو (۲۰۴.۶۷ میلیارد دلار) اوراق بهادار و پول نقد بانک مرکزی روسیه است.

خبر مرتبط
اظهارات شولتس درباره احتمال توافق میان باکو و ایروان

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که احتمال توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیشتر از همیشه شده است.

شولتس ادامه داد، آلمان و سه کشور حوزه بالتیک به دنبال افزایش تولید تسلیحات در اروپا هستند و تولید مهمات و سیستم‌های دفاع هوایی نیز افزایش یافته است.

خبر مرتبط
پیش گویی شولتس از آینده جنگ روسیه و اوکراین

اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان ضمن تاکید به حمایت‌ نظامی از اوکراین، گفت جنگ این کشور شاید تا چندین سال طول بکشد.

«اینگریدا سیمونیته» نخست وزیر لیتوانی هم گفت صنعت دفاعی اروپا با مشکلات مالی و عدم اطمینان برای ظرفیت تولید بلندمدت دست و پنجه نرم می‌کند، اما این را بیان کرد که نسبت به فعالیت کارخانه برنامه‌ریزی شده «راین متال» در لیتوانی خوش‌بین است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان