اعلام نام پلاسکوهای آینده تهران


رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان‌های بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ به عنوان ساختمانهایی با پتانسیل ایجاد حادثه پلاسکویی دیگر در شهر خبر داد.

هشتاد و هفتمین جلسه کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ با حضور شهرداران این مناطق در محل شورای شهر تهران برگزار و وضعیت ساختمان‌های بحرانی و بسیار خطرناک بررسی شد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: کمیته ایمنی نشان داده که در پیگیری ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بحرانی و میان خطر جدی است.

بابایی، سخت گیری در حوزه ایمنی را به نفع شهروندان و مالکان و افرادی که در ساختمان های ناایمن تردد می‌کنند، عنوان کرد و افزود: شهریور ماه پایان مهلت رسیدگی به ۱۲۹ ساختمان است و باید تا این تاریخ گزارش ایمن سازی این ساختمان ها به شهروندان ارائه شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداران نواحی مسئول مستقیم رسیدگی به ساختمان های ناایمن هستند، گفت: اجرای دستورالعمل مصوب شورای شهر شامل ارائه اخطار، نصب بنر اطلاع‌رسانی و تشکیل پرونده قضایی و پس از آن قطع انشعابات الزامی است.

وی با بیان اینکه قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲ ایمن سازی ساختمان های بحرانی تمام شود اما عقب ماندگی وجود دارد، اظهار کرد: وضعیت ساختمان های ناایمن و بلند مرتبه نسبت به ابتدای دوره ششم بهتر است اما همچنان برخی مالکان نسبت به ایمن سازی و اخطارهای شهرداری و آتش نشانی بی توجه هستند.

بابایی افزود: مالکان ساختمان های شرکت بستنی پاک در منطقه ۹، انبار خانه کارگر در منطقه ۹ و بیمارستان بوعلی در منطقه ۱۳ تاکنون علیرغم اینکه نیروی انسانی بسیاری در آنها تردد دارند و ساختمان بیمارستان بوعلی که روزانه پذیرای بیماران است، اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده اند.

اعلام نام پلاسکوهای آینده تهران

وی با بیان اینکه این حق را برای شهروندان قائل هستیم که با وضعیت ساختمان های ناایمن شهر آشنایی داشته باشند و از تردد در آنها خودداری کنند، تاکید کرد: در صورت بروز هر نوع حادثه ای در ساختمان بستنی پاک بنیاد مستضعفان، حادثه در انبار خانه کارگر حزب اسلامی کار و حادثه در بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا به اخطارها بی توجهی کرده اند.

بابایی تأکید کرد: طی سه سال از فعالیت شورای شهر تلاش کردیم مالکان ساختمان های ناایمن را ترغیب به ایمن سازی کنیم اما برخی مقاومت‌ها که منشا آن نامشخص است نشان می دهد از ایجاد حوادثی مشابه پلاسکو و خسارت به جان و مال شهروندان، ترسی ندارند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون قوه قضاییه همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته است، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در خصوص این سه ساختمان نیز حتما ورود خواهد کرد .

بابایی تاکید کرد: مدیران شهری و مالکان ساختمان های ناایمن با مرور حادثه پلاسکو باید از این حادثه درس عبرت بگیرند و خودشان برای ایمن‌سازی پیش قدم شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خواص روغن بادام تلخ به غیر از آنچه تاکنون می دانستید