بسته‌ های تسهیلات مسکن جذاب می‌شوند!


بسته‌ های تسهیلات مسکن جذاب می‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی وعده داد که بسته‌ های تسهیلات مسکن جذاب می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عصر امروز گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این گردهمایی به «تجارت‌نیوز» گفت: «روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور و استانداران جلسه‌ای تشکیل شد. در این جلسه تاکید بیشتر استانداران بر همکاری بیشتر بانک‌ها در عملیات نهضت ملی مسکن در بخش روستایی و شهری بود.»

وی افزود: «البته بانک‌ها در سال 1402 نسبت به سال 1401 با پیگیری‌های مکرر شورای عالی مسکن عملکرد بهتری داشتند، ولی باز هم تا رسیدن به میزان نیاز موجود فاصله وجود دارد.»

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: «برخی از تسهیلات نیز افزایش پیدا کرده‌اند؛ وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان رسیده و وام روستایی نیز تا 350 میلیون تومان افزایش یافته است.»

او در این زمینه بیان کرد: «سود وام نیز از 23 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کرده است. البته در این صورت نیز کافی نیست و تلاش ما این است که امسال نیز به‌ویژه در حوزه بافت که تا حدودی در سال 1402 محروم بود، اقدامات بیشتری صورت بگیرد. اگر این موارد بهبود پیدا کند بسته‌ها، بسته‌های جذاب‌تری خواهد بود. اگر در کنار تسهیلات شهرسازی، تسهیلات مالی نیز قرار بگیرد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.»

بسته جدید در راه است

وزیر راه وشهرسازی درباره بسته جدید برای اجرا در بافت فرسوده به «تجارت‌نیوز» گفت: «بسته‌ای 19 بندی اواخر سال 1401 به همه استان‌ها ابلاغ شد و حدود 500 شهرداری آن را اجرا کردند. در همان بسته پیش‌بینی شد که شهرداری‌ها بتوانند مواردی را به آن بیفزایند. به این معنا که هر پیشنهادی دارند با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان بتوانند پیشنهادات را به آن بیفزایند.»

وی افزود: «برخی از شهرداری‌ها از این امکان استفاده کردند. هر شهرداری که از این مورد استفاده کرد به‌طور مشهود تعداد پروانه‌های بافت فرسوده آن افزایش پیدا کرد. به همین دلیل همکاران ما در بخش بازآفرینی جلسات توجیهی گسترده‌ای با شهرداری‌ها برگزار کردند که به این موضوع وارد شوند.»

سرمایه‌گذاری در حوزه بافت فرسوده اثربخش است

بذرپاش در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه بافت فرسوده بیان کرد: «سرمایه‌گذاری در حوزه بافت فرسوده، سرمایه‌گذاری بسیار اثربخشی است. هم ایمنی شهروندان را افزایش می‌دهد و هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند. این مورد در دستور کار دولت نیز قرار دارد و امید می‌رود هر چه سریع‌تر با حضور رئیس‌جمهوری، ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز برگزار شود که در آنجا نیز تصمیمات خوبی را اعلام خواهیم کرد.»

۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز راه‌های مواصلاتی رفع شد

در این گردهمایی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حوزه ترانزیت، طی سال گذشته رشد 58 درصدی را به ثمر رساندیم.

وی ادامه داد: این رشد بی‌نظیر، نشان از توانمندی و عزم ملت بزرگ ایران در توسعه بخش ترانزیت دارد. همچنین، با افتخار اعلام می‌کنم که نسبت به ماه فروردین نیز، رشد بیش از 45 درصدی را به ثمر رساندیم که این رقم نشان از پیشرفت پایدار و مستمر در این حوزه است. همچنین در سال گذشته و با یاری سایر گروه ها، ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز راه های مواصلاتی را رفع کردیم.

بذرپاش اظهار کرد: در خصوص مسائل مربوط به مسکن در روستاها، فعالیت‌های روی زمین مانده وجود دارد که باید اقدامات لازم برای حل آن صورت گیرد. برای حل این قبیل موضوعات، تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است.

۲۴۰ هزار مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید

بذرپاش همچنین درباره تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم بیان کرد: ۲۴۰ هزار مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید. این عدد بیانگر آن است که ما با چه چالشی مواجه بوده‌ایم. در واقع، آورده‌ای از سوی متقاضی در کار نبود و بنابر تعهد دولت قبل، باید واحدها به مردم تحویل داده می‌شد که بخشی از این امر را به سرانجام رساندیم. یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در دست وزارتخانه است و ما خود را متعهد به انجام آن می‌دانیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بخش ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تامین زمین، برنامه‌ریزی های لازم را لحاظ کردیم و به نتیجه خوبی نزدیک شده‌ایم. همچنین رشد ۱۴ درصدی در تولید مسکن ثبت شده و این اتفاق در دولت سیزدهم رخ داده است.

در انتهای این گردهمایی نیز سه تفاهم‌نامه همکاری جداگانه میان رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه مسکن و معاون راهداری سازمان راهداری در حوزه راه‌های روستایی امضا شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟