سواپ طلا در فارکس [آشنایی با حساب پراپ “alpari”]


سواپ طلا در فارکس [آشنایی با حساب پراپ “alpari”]

سواپ طلا در فارکس همان نرخ بهره شبانه ای است که کارگزاری ها از معامله گران دریافت می کنند. راهنمای مطالعه نمایش سواپ طلا در فارکس؛ با سواپ مثبت...

سواپ طلا در فارکس همان نرخ بهره شبانه ای است که کارگزاری ها از معامله گران دریافت می کنند.

سواپ طلا در فارکس؛ با سواپ مثبت و منفی طلا آشنا شوید!

سواپ یا بهره شبانه طلا به هزینه ای گفته می شود که بروکر ها از معاملات باز شبانه دریافت می کنند. اگر معاملات طلا پس از بسته شدن کندل روزانه (ساعت 12:30 بامداد) باز بمانند، تریدر ها موظف به پرداخت نرخ بهره شبانه یا سواپ طلا به کارگزاری ها هستند. نرخ سواپ را هر کارگزاری جداگانه تعیین می کند. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا به طور کامل با «سواپ طلا در فارکس» آشنا شویم.

انواع سواپ طلا چیست؟!

سواپ طلا در فارکس به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شود. سواپ منفی به میزان سرمایه ای گفته می شود که کارگزاری ها در ازای باز ماندن معاملات شبانه از حساب تریدر کسر می کنند. البته میزان سواپ طلا به عواملی مانند حجم معامله، میزان باز ماندن معامله و حرکت نمودار (پیپ حرکت) بستگی دارد. سواپ مثبت نیز سرمایه ای است که بروکر به واسطه نرخ بهره مثبت به حساب معامله گر واریز می کند.

عوامل تأثیرگذار بر سواپ طلا در فارکس چه مواردی هستند؟!

عوامل مختلفی بر میزان و نوع بهره شبانه طلا در بازار فارکس تأثیرگذار هستند. از نرخ بهره بانکی گرفته تا نوسانات قیمت، عوامل گوناگونی بر نرخ سواپ تاثیر می گذارند. مهمترین عوامل را در ادامه معرفی می کنیم.

نرخ بهره بانکی

نرخ بهره بانکی در کشور های مختلف یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده میزان و نوع سواپ طلا محسوب می شود. هرچقدر اختلاف نرخ بهره بانکی بین دو کشور در زمان خرید بیشتر از زمان فروش باشد، میزان سواپ مثبت بیشتر خواهد بود. برعکس هرچقدر اختلاف نرخ بهره کمتر باشد، سواپ منفی بیشتری اعمال می شود.

نوسانات قیمت طلا

نوسانات بالای قیمت طلا که منجر به عدم قطعیت بیشتر در بازار می شوند، تأثیر مستقیمی بر میزان سواپ طلا خواهند داشت. هرچه نوسانات قیمت طلا بیشتر باشد، پیش بینی میزان سواپ دشوارتر خواهد بود.

سیاست های پولی و مالی

تصمیمات دولت ها در زمینه سیاست های پولی و مالی از قبیل تغییر نرخ بهره، تورم و ارز، تحریم های اقتصادی و … بر میزان و نوع سواپ طلا تأثیرگذار است.

وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان

شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان از جمله رشد یا رکود اقتصادی، جنگ ها، بحران های مالی و … روی swap طلا تاثیر می گذارند.

عوامل فصلی

شاید عجیب به نظر برسد اما عواملی مانند تعطیلات سالانه، جشن ها و مناسبت های فصلی که منجر به کاهش فعالیت بازار می شوند هم بر نرخ سواپ طلا تاثیر گذار هستند.

بنابراین آگاهی از این عوامل و در نظر گرفتن آن ها در تحلیل و تصمیم گیری معاملاتی، برای تریدر ها حائز اهمیت است چرا که سواپ در فارکس رابطه مستقیمی با سود تریدر از معاملات دارد!

سواپ طلا در فارکس [آشنایی با حساب پراپ “alpari”]

سواپ جفت ارز طلا در فارکس به عواملی همچون نرخ بهره، نقدینگی، نوسانات قیمت و وضعیت اقتصادی جهان وابسته است و به دنبال این وابستگی ها، ثابت نیست.

به دنبال راهی برای کاهش هزینه سواپ هستید؟! بهترین گزینه انتخاب بروکر مناسب است. برای اینکار پیشنهاد می کنیم تا مقاله های بررسی بروکر آرون گروپس، معرفی بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان، بررسی بروکر آمارکتس، سواپ در فارکس چیست، نقد و بررسی صرافی نوبیتکس، بررسی کامل اسپرد طلا در آمارکتس، اسپرد طلا در لایت فارکس و … را در رسانه های با سابقه ازجمله ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade، اینوستینگ Investing.com، تریدرز یونیون Traders Union و دیگر رسانه های معتبر مطالعه کنید.

نکات مهم درباره سواپ طلا در فارکس که باید بدانید!

سواپ یکی از هزینه های معاملاتی است که تریدر ها در ازای هر پوزیشن پرداخت می کنند. بنابراین با توجه به نکات مهم شما هم می توانید هزینه کمتری برای سواپ پرداخت کنید. نکات مهم درباره سواپ طلا در فارکس:

  • اگر معاملات طلا را زمانی انجام دهید که نرخ بهره شبانه XAU کمتر از یک دلار باشد، سواپ طلا برای معامله شما منفی محاسبه می شود؛
  • اگر نرخ بهره شبانه طلا بیشتر از یک دلار باشد، سواپ XAU برای معاملات، مثبت در نظر گرفته می شود؛
  • سیاست های پولی دولت ها و نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا نیز بر روی میزان سواپ طلا تاثیر می گذارند؛ به طوری که اگر نرخ بهره با رشد همراه باشد، سواپ معاملات مثبت خواهد شد؛
  • هنگام انتشار اخبار و اکثرا در روز های چهارشنبه سواپ منفی در طلا به وجود خواهد آمد.

پراپ تریدینگ آلپاری چیست؟

پراپ تریدینگ یک شیوه سرمایه گذاری رایج بین سرمایه گذاران آمریکایی و اروپایی است که به تازگی در بین معامله گران ایرانی نیز رایج شده است. پراپ تریدینگ روشی است که در آن شرکت های سرمایه گذاری بزرگ بخشی از سرمایه خود را در اختیار تریدرها و معامله گران قرار می دهند تا آنها با استفاده از این سرمایه به ترید در بازارهای مالی ارز دیجیتال و فارکس بپردازند و سود کسب کنند. در حقیقت بروکر آلپاری پراپ تریدینگ ندارد و می توان گفت حساب پراپ آلپاری یک شایعه در بین کاربران است!

نظر نویسنده درخصوص سواپ طلا در فارکس و نتیجه گیری:

در این مقاله با سواپ طلا در فارکس آشنا شدیم. سواپ طلا همان نرخ بهره شبانه ای است که کارگزاری ها در ازای معاملات باز شبانه از معامله گران دریافت می کنند. شما همراهان گرامی چه تجربه ای از نرخ هزینه سواپ طلا دارید؟ آیا راهکاری برای کاهش هزینه سواپ می شناسید؟! از همراهی تان تا پایان این مقاله سپاسگزاریم.

منابع: ریبیت کانال VIP فارکس سیگنال رایگان کپی ترید بیزنس copytrade – رسانه تخصصی معاملات طلا در فارکس اف ایکس استریت FXStreet – دیلی اف ایکس DailyFX

سوالات متداول:

سواپ طلا چیست؟!

سواپ طلا همان نرخ بهره شبانه است که کارگزاری ها به ازای معاملات باز شبانه از معامله گران دریافت می کنند.

نرخ سواپ طلا در فارکس چقدر است؟

نرخ بهره شبانه در فارکس به عواملی همچون حجم معامله، میزان حرکت نمودار بر اساس پیپ و میزان باز ماندن معاملات بستگی دارد.

سواپ منفی طلا چه زمانی رخ می دهد؟!

سواپ منفی طلا زمانی اتفاق می افتد که نرخ بهره شبانه نماد دلار در فارکس بیشتر از نرخ بهره طلا باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درس امروز الفبای دانش آموزی پلیس + فیلم