نحوه استعلام و اعتبارسنجی بلیط هواپیما با کد ملی در ایرلاین‌ها


نحوه استعلام و اعتبارسنجی بلیط هواپیما با کد ملی در ایرلاین‌ها

آگاهی از فرآیند اعتبارسنجی بلیط هواپیما از اهمیت بالایی برخوردار است.

آگاهی از فرآیند اعتبارسنجی بلیط هواپیما از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه از ثبت شدن نهایی بلیط هواپیمای خود مطمئن نیستید، لازم است با نحوه استعلام بلیط هواپیما آشنا شوید.

فهرست مطالب

  • اهمیت استعلام بلیط هواپیما
  • نحوه اعتبارسنجی بلیط هواپیما
  • اطلاعات مورد نیاز برای استعلام بلیط هواپیما
  • اعتبارسنجی بلیط هواپیما با استفاده از کد ملی
  • اعتبارسنجی بلیط هواپیما در پروازهای خارجی
  • نکاتی که هنگام رزرو بلیط هواپیما باید به آن دقت کرد
  • نکاتی که قبل از اعتبارسنجی بلیط هواپیما باید به آنها دقت کرد
  • آیا چاپ بلیط هواپیما ضروری است؟
  • اعتبارسنجی بلیط هواپیما و چاپ آن
  • مشاهده بلیط خریداری شده

آگاهی از نحوه اعتبارسنجی بلیط هواپیما برای افرادی که بلیط خود را گم کرده‌اند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید گفت مسافرانی که بلیط هواپیمای خود را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند، در بسیاری از مواقع از ثبت شدن اطلاعات خود مطمئن نیستند. این افراد می‌توانند با آگاهی از نحوه اعتبارسنجی بلیط، از رزرو شدن بلیط هواپیما اطمینان حاصل کنند. در این مقاله سعی داریم نحوه استعلام بلیط هواپیما با استفاده از کد ملی را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم. به این نکته دقت کنید که فرآیند استعلام بلیط در پروازهای سیستمی و چارتری با یکدیگر متفاوت است.

با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت کامل با نحوه اعتبارسنجی بلیط هواپیما آشنا شوید و به راحتی برای چاپ بلیط پرواز خود اقدام کنید.

اهمیت استعلام بلیط هواپیما

از طریق استعلام بلیط هواپیما، شما می‌توانید از صحت اطلاعات وارد شده هنگام رزرو بلیط، اطمینان حاصل فرمایید. اطلاعات درج شده در بلیط هواپیما شامل مواردی چون نام و نام خانوادگی مسافر، سن مسافر، تاریخ و ساعت پرواز، مقصد و بسیاری دیگر می‌شود. در صورت وجود هرگونه خطا یا اشتباه در اطلاعات بلیط، می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید. به این نکته توجه کنید که در پروازهای چارتری امکان ویرایش اطلاعات بلیط وجود دارد. اما در صورت وجود مشکل در اطلاعات بلیط سیستمی، لازم است پرواز مورد نظر را کنسل کرده و مجدد برای رزرو بلیط اقدام کنید. اصلاح اطلاعات بلیط هواپیما از این نظر اهمیت دارد که چنانچه اطلاعات بلیط هواپیمایی شما به درستی وارد نشده باشد، از پرواز شما جلوگیری خواهد شد.

معمولا نام و نام خانوادگی مسافر در بلیط هواپیما، با حروف لاتین مشخص می‌شود. بسیاری از مسافران در نگارش نام و نام خانوادگی خود با حروف لاتین به مشکل بر‌می‌خورند. همچنین بسیاری از افراد، تاریخ تولد خود یا یکی از اعضای خانواده خود را در بلیط هواپیما به درستی وارد نمی‌کنند. به این نکته دقت داشته باشید که هزینه خرید بلیط، با توجه به سن مسافر مشخص می‌شود. چنانچه سن یکی از فرزندان شما زیر 12 سال باشد، هزینه بلیط هواپیمای وی به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد. از طریق استعلام بلیط هواپیما، می‌توانید اطلاعات وارد شده در بلیط هواپیما را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در اطلاعات وارد شده، برای اصلاح آن اقدام کنید.

نحوه اعتبارسنجی بلیط هواپیما

برای اعتبارسنجی بلیط هواپیما، لازم است ابتدا به وب‌سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کنید. در وب‌سایت شرکت‌های هواپیمایی، بخشی با عنوان" اعتبارسنجی بلیط" مشخص شده است. به این نکته توجه کنید که هنگام رزرو بلیط هواپیمایی، یک کد پیگیری برای شما ارسال می‌شود. وارد کردن این کد هنگام استعلام بلیط الزامی است. پس از گذر از مراحل ذکر شده، شما به اطلاعات بلیط دسترسی پیدا خواهید کرد. اطلاعات بلیط هواپیمایی شامل نام مسافر، تاریخ پرواز و بسیاری دیگر می‌شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، چنانچه اطلاعات موجود در بلیط هواپیما با مشخصات فردی شما مغایرت داشته باشد، از پرواز شما جلوگیری به عمل می‌آید.

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام بلیط هواپیما

جهت استعلام بلیط هواپیما لازم است به کد پیگیری بلیط هواپیما دسترسی داشته باشید. همچنین وارد کردن کد ملی و تاریخ پرواز الزامی است. البته باید به این نکته توجه کنید که استعلام بلیط هواپیما در برخی شرکت‌های هواپیمایی تنها با استفاده از کد ملی قابل انجام است و نیازی به وارد کردن تاریخ پرواز و کد پیگیری نیست. وب‌سایت بوکینگ به عنوان یکی از معتبرترین مراکز رزرو بلیط هواپیما شناخته می‌شود. چنانچه خرید بلیط هواپیما را از طریق این وب‌سایت انجام داده‌اید، می‌توانید از طریق ارتباط با کارشناسان بوکینگ و اعلام کد ملی خود، استعلام بلیط خود را انجام دهید.

استعلام بلیط هواپیمای گروهی

رزرو بلیط هواپیما گروهی، دارای فرآیندی پیچیده‌تر از رزرو بلیط برای یک فرد است. در واقع خرید گروهی بلیط هواپیما نیاز به مدیریت و هماهنگی بیشتری دارد. جهت رزرو بلیط گروهی، شما باید تعداد دقیق مسافران را مشخص کنید. شرکت‌های هواپیمایی، تخفیف‌ها و شرایط ویژه‌ای را برای فروش بلیط گروهی در نظر می‌گیرند. در واقع در این نوع بلیط‌ها یک نفر به عنوان نماینده به شرکت هواپیمایی معرفی می‌شود. به این نکته توجه کنید که فرد نماینده باید مشخصات خود را به صورت دقیق به شرکت هواپیمایی اعلام کند. جهت اعتبارسنجی بلیط هواپیما، لازم است کد ملی نماینده را در بخش مورد نظر وارد کنید.

اعتبارسنجی بلیط هواپیما با استفاده از کد ملی

جهت اعتبارسنجی بلیط هواپیما، لازم است به سایت ایرلاین مورد نظر مراجعه کنید و وارد بخش "مدیریت رزرو" شوید. در این بخش باید ابتدا نام و نام خانوادگی و سپس شماره رزرو بلیط خود را وارد کنید. حال می‌بایست وارد بخش "مدیریت رزرو" شوید. با گذر از مراحل فوق، امکان بررسی اطلاعات فراهم خواهد بود.

سوال متداولی که در مورد این موضوع مطرح می‌شود، این است که آیا فرآیند استعلام بلیط هواپیما خارجی مشابه استعلام بلیط داخلی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، جهت استعلام بلیط پروازهای خارجی نیز باید به شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را در بخش مخصوص وارد کنید.

نحوه استعلام و اعتبارسنجی بلیط هواپیما با کد ملی در ایرلاین‌ها

اعتبارسنجی بلیط هواپیما در پروازهای خارجی

استعلام بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی بسیار راحت‌‌تر از پروازهای‌چارتری انجام می‌شود. در واقع، در پروازهای چارتری، تنها دو ساعت قبل از پرواز می‌توانید برای اعتبارسنجی بلیط هواپیما اقدام کنید. این بدان دلیل است که چارترکننده‌ها، اطلاعات مربوط به مسافران را ساعاتی قبل از پرواز در اختیار شرکت هواپیمایی قرار می‌دهند. جهت گرفتن استعلام بلیط چارتری، لازم است به وب‌سایت شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و کد ملی خود را در بخش مورد نظر وارد کنید.

نکاتی که هنگام رزرو بلیط هواپیما باید به آن دقت کرد

در این بخش به ذکر نکات مهمی می‌پردازیم که هنگام رزرو بلیط هواپیما باید به آن دقت کرد. با توجه به این نکات رزرو بلیط امنی خواهید داشت و هنگام اعتبارسنجی بلیط هواپیما، با مشکلی مواجه نمی‌شوید. اولین نکته‌ای که قصد توضیح در مورد آن را داریم، توجه به تاریخ و زمان سفر است. اطمینان حاصل کنید که تاریخ و زمان سفر با نیاز شما هماهنگی داشته باشد. انتخاب دقیق مقصد و مبدا سفر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین توصیه می‌شود هزینه بلیط هواپیما را در سایت‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید. بررسی هزینه‌های اضافه مانند مالیات و بیمه سفر ضروری است. وب‌سایت بوکینگ، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز خرید بلیط شناسایی می‌شود. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید خرید بلیط هواپیما را با قیمتی مناسب انجام دهید.

نکاتی که قبل از اعتبارسنجی بلیط هواپیما باید به آنها دقت کرد

با توجه به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم، می‌توانید از بروز مشکل هنگام پرواز جلوگیری کنید. رزرو بلیط از وب‌سایت‌های شناخته شده و معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی، تمام دقت و توجه خود را بکار بگیرید. پس از انجام فرآیند رزرو بلیط، یک پیامک یا یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود. این پیامک یا ایمیل را باید در زمان پرواز با خود به همراه داشته باشید. چنانچه به زبان انگلیسی مسلط نیستید، بهتر است خرید پرواز خارجی را از طریق سایت‌های داخلی انجام دهید. وب‌سایت بوکینگ امکان خرید پرواز خارجی و پرداخت هزینه آن با استفاده از کارت عضو شتاب را برای کاربران خود فراهم کرده است. با استفاده از این امکان ویژه‌، دیگر نیازی به مراجعه صرافی و دریافت ارز نخواهید داشت.

چنانچه در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید اعتبارسنجی بلیط هواپیما را از طریق تماس تلفنی با شرکت هواپیمایی یا وب‌سایت گردشگری مورد نظر انجام دهید. پشتیبانان وب‌سایت بوکینگ، به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به کاربران محترم هستند.

آیا چاپ بلیط هواپیما ضروری است؟

در حال حاضر تمامی شرکت‌های هواپیمایی و همچنین وب‌سایت‌های گردشگری، امکان رزرو آنلاین بلیط هواپیما را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بلیط‌های الکترونیکی به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شوند و نیازی به چاپ آنها نیست. شما می‌توانید هنگام پرواز با نشان دادن بلیط الکترونیکی خود به کارکنان فرودگاه، وارد هواپیما شوید. بنابراین، چاپ بلیط هواپیما در این شرایط ضروری نیست و مسافران می‌توانند از بلیط الکترونیکی خود استفاده کنند. اما در صورت نیاز، شما می‌توانید برای چاپ بلیط هواپیمای خود اقدام کنید.

نحوه استعلام و اعتبارسنجی بلیط هواپیما با کد ملی در ایرلاین‌ها

اعتبارسنجی بلیط هواپیما و چاپ آن

در صورتی که پرواز شما بیش از 2 ساعت تاخیر داشته باشد، می‌توانید بدون پرداخت جریمه کنسلی، آن را لغو کنید. استعلام بلیط هواپیما و چاپ آن در این موقعیت ضرورت دارد. همچنین در برخی موارد، ممکن است مقامات امنیتی از شما بخواهند بلیط خود را به آنها نشان دهید تا از مجاز بودن پرواز شما اطمینان حاصل کنند.

اعتبارسنجی بلیط هواپیما از طریق چاپ آن نیز انجام می‌شود. اگر بلیط هواپیمای شما به صورت الکترونیکی برای شما ارسال شده باشد، می‌توانید آن را از طریق ایمیل چاپ کنید. با باز کردن ایمیل حاوی بلیط هواپیما در کامپیوتر، می‌توانید برای چاپ آن اقدام کنید. همچنین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، امکان ارسال بلیط هواپیما را برای مسافران فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس گرفته و درخواست چاپ بلیط را داشته باشید. این شرکت‌ها ممکن است گزینه‌های مختلفی را برای ارسال بلیط در اختیار شما قرار دهند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که با استفاده از خودخوان‌های موجود در فروشگاه می‌توان بلیط رزرو شده را چاپ کرد.

نحوه استعلام و اعتبارسنجی بلیط هواپیما با کد ملی در ایرلاین‌ها

مشاهده بلیط خریداری شده

به این نکته توجه کنید که امکان مشاهده بلیط بعد از رزرو آن نیز وجود دارد. با مراجعه به وب‌سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر، می‌توانید با وارد کردن شماره پرواز و کد ملی خود، بلیط خریداری شده خود را مشاهده کرده و اطلاعات آن را مورد بررسی قرار دهید. فرآیند مشاهده بلیط دقیقا مشابه روند استعلام بلیط هواپیما است. پس از مشاهده بلیط می‌توانید برای چاپ آن اقدام کنید یا اسکرین شات بگیرید و آن را به کارکنان فرودگاه نشان دهید. وب‌سایت بوکینگ امکان مشاهده و چاپ بلیط خریداری شده را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. چنانچه در فرآیند استعلام بلیط هواپیما دچار مشکل شدید، می‌توانید با کارشناسان مشغول بکار در وب‌سایت بوکینگ تماس حاصل کنید. این افراد می‌توانند راهنمایان خوبی برای شما در این زمینه باشند.

در این مقاله در مورد نحوه اعتبارسنجی بلیط هواپیما اطلاعاتی ارائه دادیم. چنانچه ایمیل یا پیامک مربوط به خرید بلیط هواپیمای خود را به اشتباه پاک کرده‌اید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم. در ادامه به سوالات متداولی که در مورد این موضوع مطرح می‌شود، پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

1-جهت استعلام بلیط هواپیما ، به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

برای انجام این کار، کافی است به وب‌سایت ایرلاین مورد نظر مراجعه کرده و کد ملی خود را در بخش مخصوص وارد کنید.

2-در چه صورت لازم است بلیط هواپیما را چاپ کنیم؟

چنانچه پرواز شما بیش از دو ساعت تاخیر داشته باشد، می‌توانید برای لغو بلیط هواپیما بدون پرداخت جریمه اقدام کنید. در این صورت به نسخه چاپی بلیط خود نیاز دارید.

3-چنانچه به اینترنت دسترسی نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم برای استعلام بلیط هواپیما اقدام کنیم؟

در این صورت می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی که در وب‌سایت شرکت هواپیمایی درج شده است، با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. کارشناسان مشغول بکار در این وب‌سایت‌ها، می‌توانند برای استعلام بلیط شما اقدام کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رفع محدودیت بارداری برای سنین زیر 18 و بالای 35 سال