اعلام جزئیات آتش‌بس مورد موافقت حماس


اعلام جزئیات آتش‌بس مورد موافقت حماس

«طاهر النونو»، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس جزئیات پیشنهاد آتش‌بسی که مورد موافقت این جنبش قرار گرفته است را اعلام کرد.

اعلام جزئیات آتش‌بس مورد موافقت حماس

به گزارش راهبرد معاصر؛ آرتی گزارش داد: النونو افزود: «ما با پیشنهاد آتش‌بسی که شامل توقف جنگ، بازسازی، بازگشت آوارگان و آزادسازی اسرا است، موافقت کردیم.»

وی اظهار داشت: «هیات حماس به زودی برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس به قاهره سفر خواهد کرد.»

مشاور رسانه‌ای هنیه تصریح کرد: «پیشنهادی که میانجیگران قطری و مصری ارائه کردند شامل ۳ مرحله است: مرحله نخست؛ عقب‌نشینی کامل از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسرا. مرحله دوم؛ تبادل اسرا در ۳ مرحله. مرحله سوم؛ آزادسازی ۳۰ نفر از اسرای فلسطینی طبق سابقه»

شبکه ۱۲ اسرائیل هم اعلام کرده است تیم مذاکره کننده اسرائیلی پاسخ حماس را از میانجیگران دریافت کرده و در حال بررسی برای واکنش رسمی بدان است.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با نخست‌وزیر قطر و رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس‌شان در نوار غزه را اعلام کرده است.

حماس پیش از این در پی تهدید رژیم صهیونیستی به انجام عملیات نظامی زمینی در رفح اعلام کرده بود مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را به حالت تعلیق درآورده است.

رژیم صهیونیستی در حالی مقاومت فلسطین را به کارشکنی در مذاکرات آتش بس متهم می‌کند که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی از ابتدای جنگ علیه غزه، برای مذاکره در این باره اعلام آمادگی کردند.

اسرائیل در مذاکراتی که تاکنون انجام شده حاضر نیست درباره توقف کامل جنگ تضمینی بدهد و این رژیم تاکید بر تداوم حملات به غزه و نابودی حماس دارد؛ موضوعی که هرگز مورد موافقت گروه‌های مقاومت فلسطین قرار نخواهد گرفت. / شفقنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟