معرفی لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا


معرفی لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

همیشه فضایی که فیلم‌ها و سریال‌ها در آن‌جا کارگردانی و فیلمبرداری می‌‌شوند، فارغ از داستان فیلم، برای مخاطب جذاب و زیبا به چشم می‌آید. چرا که لوکیشن فیلم باید مکانی باشد که نگاه مخاطب را به خود خیره می‌سازد.

همیشه فضایی که فیلم‌ها و سریال‌ها در آن‌جا کارگردانی و فیلمبرداری می‌‌شوند، فارغ از داستان فیلم، برای مخاطب جذاب و زیبا به چشم می‌آید. چرا که لوکیشن فیلم باید مکانی باشد که نگاه مخاطب را به خود خیره می‌سازد.

لوکیشن سریال پنجره‌ای برای دیدن دنیای بیرون از واقعیت است؛ دنیایی که شاید هیچوقت برای مخاطب قابل درک و لمس نباشد. البته که داستان و روایت بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها واقعی است و شاید حتی دستیابی به مکان فیلم هم سخت نباشد؛ اما باز هم همیشه لوکیشن بهترین فیلم‌ها برای بینندگان یک مکان رویایی و غیرقابل دسترس است. شاید همانند آلیس در سرزمین عجایب که به هیچ وجه نمی‌توان به راحتی به آن منطقه دسترسی پیدا کرد. از همین رو می‌خواهیم در ادامه این مطلب، به نقد و بررسی بهترین و معروف‌ترین لوکیشن فیلم و سریال بپردازیم. جهت دانلود فیلم های زیر به سایت ناب مووی (https://naabmovie.ir/home) مراجعه نمایید.

معرفی لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

هری پاتر (کالج کلیسای مسیح – Christ Chruch College)

بدون شک یکی از زیباترین و بهترین فیلم‌هایی که همه ما در کودکی و بزرگسالی خود دیده‌ایم هری پاتر است. هری پاتر و کالج شگفت‌انگیز هاگوارتز، هیچ‌گاه از یاد و خاطر ما بیرون نمی‌آیند.

جالب است بدانید که لوکیشن فیلم هری پاتر، کالج کلیسای مسیح است که به عنوان یکی از کالج‌های دانشگاه آکسفورد معرفی می‌شود. به طوری که این کالج به عنوان لوکیشن فیلم و سریال مورد توجه بسیاری از کارگردانان و فیلم‌سازان قرار گرفته است‌. دلیل اینکه کالج کلیسای مسیح برای فیلمبرداری هری پاتر برگزیده شده است، همخوانی و مناسب آن برای فیلم‌های جادوگری و ماوراءالطبیعه است.

ارباب حلقه‌ها (نیوزیلند – New Zealand)

یکی دیگر از برترین فیلم‌های دیدنی و فراموش نشدنی تاریخ، ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود که هنوز هم که هنوز است، قابلیت جذب مخاطب را دارد. لوکیشن فیلم ارباب حلقه‌ها، سرزمین میانه در دهکده‌ها و چشم‌اندازهای فوق‌العاده و بی‌نظیر نیوزیلند است.

فیلم‌ ارباب حلقه‌ها در مکان‌های مختلفی در نیوزیلند فیلم‌برداری شده است و از مناظر دراماتیک آن برای آوردن جی.آر.آر. تالکین از سرزمین میانه برای زندگی روی پرده، استفاده شده است. برخی از مکان‌های نمادین فیلمبرداری عبارتند از ماتاماتا (هابیتون)، پارک ملی تونگاریرو (کوه عذاب)، پارک ملی فیوردلند (Lothlórien) و بسیاری دیگر. موفقیت این فیلم، نیوزیلند را به مقصدی محبوب برای طرفداران سریال‌ها و علاقه‌مندان به سینما تبدیل کرده است.

آرواره‌ها (جزیره مارتاز وینه‌یارد – Martha’s Vineyard)

تریلر نمادین "آرواره ها" در اصل در تاکستان مارتا، جزیره ای در سواحل ماساچوست در ایالات متحده فیلمبرداری شد. این جزیره زیبا محیطی عالی برای شهر خیالی جزیره آمیتی، جایی که فیلم در آن جریان دارد، فراهم کرد. صحنه های معروف ساحل و حملات کوسه ها در سواحل زیبای مارتا وینارد فیلمبرداری شده است.

آرگو (بازار بزرگ استانبول – Grand Bazaar)

فیلم «آرگو» به کارگردانی بن افلک، صحنه ای را در بازار بزرگ استانبول در ترکیه به نمایش می گذارد. بازار بزرگ یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که به‌خاطر فضای پر جنب و جوش و مجموعه‌ای متنوع از مغازه‌ها که همه چیز از ادویه تا جواهرات را می‌فروشند، شناخته شده است.

آواتار (هاوایی – Hawaii)

فیلم بصری خیره کننده "آواتار" به کارگردانی جیمز کامرون در مکان های مختلف از جمله هاوایی فیلمبرداری شد. مناظر سرسبز و محیط های عجیب و غریب هاوایی زمینه را برای برخی از صحنه های فیلم فراهم کرده و زیبایی طبیعی جزایر را به نمایش می گذارد.

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (قلعه مهرانگهر – Mehrangarh Fort)

معرفی لوکیشن فیلم و سریال های معروف دنیا

بخش هایی از فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان در قلعه مهرانگر در جودپور هند فیلمبرداری شد. قلعه تاریخی به عنوان پس‌زمینه‌ای دراماتیک برای چندین صحنه کلیدی فیلم عمل کرد و به حس حماسی داستان افزود.

بینوایان (گوردون – Gordon)

بینوایان یک فیلم درام موزیکال محبوب است که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده که اثر ویکتور هوگو است. این فیلم چندین بار برای اکران و صحنه اقتباس شده است. جدیدترین اقتباس سینمایی در سال 2012 به کارگردانی تام هوپر و با بازی هیو جکمن، آن هاتاوی و راسل کرو منتشر شد.

داستان فیلم به دنبال ژان والژان، یک زندانی سابق است که در مسیر رستگاری و تغییر هویت خود برای تبدیل شدن به یک شهروند محترم است. این فیلم مضامین عشق، فداکاری، عدالت و انقلاب را در پس زمینه فرانسه قرن نوزدهم بررسی می کند. همچنین این فیلم دارای آهنگ‌های نمادینی مانند "I Dreamed a Dream”، “On My Own" و "Do You Hear the People Sing؟"

در مورد لوکیشن این فیلم باید بگوییم که بسیاری از صحنه‌های آن مربوط به انگلستان است اما بخشی از آن متعلق به گوردون شهری کوچک و مرتفع در منطقه‌ی آلپ می‌باشد.

سیاره‌ میمون‌ها (مالیبو – Malibu)

فیلم اصلی «سیاره میمون ها» محصول سال 1968 به کارگردانی فرانکلین جی شافنر، صحنه هایی را به نمایش می گذارد که در محلی در مالیبو، کالیفرنیا فیلمبرداری شده اند. خط ساحلی ناهموار و سواحل خوش منظر مالیبو، فضای مناسبی را برای دنیای پسا آخرالزمانی فیلم که توسط میمون‌های باهوش زندگی می‌کنند، فراهم کرده است.

اینسپشن (قلعه نیجو – Nijo Castle)

فیلم اینسپشن یک فیلم دیدنی و مهیج با بازی خیره‌کننده لئوناردو دی‌کاپریو است. یکی از صحنه‌های این فیلم در قلعه نیجو ژاپن فیلمبرداری شده است. قلعه نیجو یک مکان دیدنی تاریخی است که در کیوتو، ژاپن قرار دارد. این قلعه یکی از میراث جهانی یونسکو است که به دلیل معماری زیبا، باغ ها و اهمیت تاریخی‌اش شناخته شده است. همچنین قلعه نیجو در اوایل قرن هفدهم ساخته شد و محل اقامت شوگان های توکوگاوا بود.

در نهایت خوب است اشاره کنیم لوکیشن سریال و فیلم‌های دیگری هم هستند که به سبب فیلم ساخته شده، شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. از جمله این لوکیشن‌ها می‌توان به جزیره فی فی، واتیکان، ساوانا، زالتسبورگ، لندن، برزیل، رصدخانه گریفیث وادی روم و کامبوج اشاره کرد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها