هشدار قاهره درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح


هشدار قاهره درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه مصر، امروز (دوشنبه) درباره خطرات حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار دادند.

به نقل از شبکه الحدث، نهاد ریاست جمهوری مصر امروز درباره خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داد و تأکید کرد که هر گونه تشدید حملات در رفح، بیش از یک میلیون نفر را در این منطقه در معرض خطر قرار می‌دهد.

همچنین وزارت امور خارجه مصر درباره خطرات عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داد و از این رژیم خواست تا از تشدید حملات در این شرایط حساس که مذاکرات مربوط به آتش‌بس در جریان است، خودداری کند.

وزارتخانه مذکور افزود که مقامات این کشور در طول شبانه‌روز با همه طرف‌ها به منظور جلوگیری از بحرانی‌ شدن وضعیت، در تماس هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز از افزایش سطح آمادگی مصر در شمال سینا همزمان با تحولات در رفح خبر داد.

همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

خبرگزاری «سما» به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز این کوچ اجباری خبر داد که وی با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

هشدار قاهره درباره حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک، مکالمات و اطلاعیه هایی استفاده خواهیم کرد.

این تحرکات صهیونیست‌ها در حالی است که روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه توفیقی تاکنون نداشته است و از سویی مقامات رژیم صهیونیستی پس از عملیات موفق رزمندگان مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم در نوار غزه بر طبل جنگ کوبیدند و از حمله به رفح خبر می‌دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفر معاون اول رئیسی به مشهد