آغاز رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی روسیه+ عکس


آغاز رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی روسیه+ عکس

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز (دوشنبه) با فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور و در پاسخ به اظهارات تهدیدآمیز غرب به ویژه پاریس، اقدام به برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی می‌کند.

آغاز رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی روسیه+ عکس

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز با انتشار این خبر افزود: این رزمایش توسط یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوب روسیه در پاسخ به «تهدید‌های تحریک آمیز کشور‌های غربی علیه مسکو» برگزار می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه خود را برای رزمایش استفاده از سلاح‌های اتمی «غیر راهبردی» آماده می‌کند.

لازم به یادآوری است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه طی هفته‌های اخیر با اتخاذ مواضع تند علیه کرملین، کاربرد سلاح اتمی علیه روسیه را در صورت شکسته شدن خطوط جبهه در اوکراین توسط قوای روس، مطرح کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که رزمایش‌های آتی شامل یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوبی از جمله نیرو‌های هوانوردی و همچنین نیروی دریایی است که براساس دستور ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیرو‌های مسلح این کشور برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این رزمایش از سوی وزارت دفاع روسیه، افزایش آمادگی نیرو‌های اتمی غیر راهبردی این کشور در انجام ماموریت‌های رزمی اعلام شده است.

در این ارتباط وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: حفظ آمادگی کارکان و تجهزات یگان‌ها جهت استفاده رزمی از تسلیحات اتمی غیر راهبردی به منظور پاسخگویی و تضمین بی‌قید و شرط تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدات «تک تک» مقام‌های غربی علیه مسکو، از اهداف اصلی برگزاری این رزمایش است.

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور به دلیل تهدیداتی که از سوی مقام‌های غربی (علیه مسکو) مطرح شده است، روز دوشنبه (امروز) رزمایشی که شامل تمرین با تسلیحات تاکتیکی اتمی می‌شود، برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، رزمایش روسیه شامل تمرین در ارسال و مهیا ساختن جهت به کاربردن تسلیحات اتمی غیر راهبردی خواهد بود. / اسپوتنیک

آغاز رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی روسیه+ عکس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یک کشته و بیش از 10 زخمی در پی حمله پهپادی اوکراین به یک مینی‌بوس در منطقه خرسون روسیه