پارلمان مصر: توافقنامه کمپ دیوید اجازه اقدام نظامی اسرائیل را در رفح نمی‌دهد


پارلمان مصر: توافقنامه کمپ دیوید اجازه اقدام نظامی اسرائیل را در رفح نمی‌دهد

همزمان با تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به رفح، پارلمان مصر امروز (دوشنبه) تأکید کرد که این رژیم حق اقدام نظامی در رفح را ندارد.

پارلمان مصر: توافقنامه کمپ دیوید اجازه اقدام نظامی اسرائیل را در رفح نمی‌دهد

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر «احمد العوضی» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی در پارلمان مصر امروز تأکید کرد که امنیت ملی مصر، خط قرمز این کشور است.

العوضی گفت که مصر، رئیس جمهوری دارد که هرگز در حمایت از امنیت ملی کوتاهی نخواهد کرد و مساله فلسطین نیز در صدر اولویت قاهره است.

وی افزود: توافق صلح امضا شده بین قاهره و تل‌آویو (کمپ دیوید) به اسرائیل اجازه اقدام در منطقه مرزی بین نوار غزه و مصر به ویژه در محور صلاح الدین (فیلادلفیا) را نمی‌دهد مگر اینکه با موافقت مصر باشد. قاهره نیز طبق مفاد این توافقنامه صلح، تحت هیچ شرایطی اجازه ورود ارتش اسرائیل به مناطق غیر مجاز را نخواهد داد.

وی درباره هر گونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح که به کشتار در این شهر و فلج شدن نوار غزه منجر می‌شود، هشدار داد.

رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر همچنین بر حفظ صلح به منظور اجتناب از وقوع درگیری جدید در منطقه تأکید کرد و گفت که راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، بهترین راه‌حل برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی است.

همزمان با تهدید‌های مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

خبرگزاری «سما» به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز این کوچ اجباری خبر داد که وی با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک، مکالمات و اطلاعیه‌هایی استفاده خواهیم کرد. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفر معاون اول رئیسی به مشهد