انتقال محل دفن زباله‌های تهران به جاده تهران-قم؟!


انتقال محل دفن زباله‌های تهران به جاده تهران-قم؟!

استاندار تهران با بیان اینکه مطالعات و جانمایی مرکز جدید دفن زباله پایتخت در حال انجام است، گفت: مکان جدید در محدوده سرزمینی شهرستان ری و در مسیر جاده تهران- قم قرار دارد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در گفتگو با خبرنگاران در تهران در رابطه با معضلات آرادکوه اظهار کرد: شهرداری تهران برای جابجایی آرادکوه برنامه ریزی دارد و یک زمینی در موقعیت جغرافیایی جدید در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه اکنون بحث مطالعات و جانمایی در حال انجام است، گفت: پس از طی مراحل و انجام مطالعات و طراحی‌ها، در برنامه زمان بندی، آرادکوه به مکان جدید جابجا خواهد شد.

استاندار تهران درخصوص مکان مرکز جدید دفن زباله پایتخت تصریح کرد: مکان جدید در محدوده سرزمینی شهرستان ری و در مسیر جاده تهران- قم قرار دارد.

انتقال روزانه بیش از ۷ هزار تن زباله پایتخت‌نشینان به مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه، مشکلات زیست‌محیطی زیادی از جمله تولید شیرابه، سموم، آلوده کردن آب‌های زیرسطحی و بوی بد برای مردم شهرستان ری و به ویژه کهریزک ایجاد کرده است.

از طی سالیان دراز بحث انتقال و جابجایی آرادکوه مطرح بوده که این موضوع در برهه‌ای شدت گرفته و در برهه‌ای کُند می‌شود و هنوز به نتیجه نرسیده و ۵۰ سال است که معضلات این مرکز پسماند، مردم جنوب پایتخت را آزار می‌دهد و بیشتر اراضی کشاورزی ری را به مراکز بازیافت زباله تبدیل کرده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان