معنی ایموجی 🤘 (شاخ) | کاربرد ایموجی 🤘 در واتساپ و تلگرام


معنی ایموجی 🤘 (شاخ) | کاربرد ایموجی 🤘 در واتساپ و تلگرام

آیا تابه حال از ایموجی 🤘 استفاده کرده‌اید؟ معنی آن را می‌دانید؟ ایموجی 🤘 شاخ یک حرکت دست با معانی و کاربردهای گوناگون در فرهنگ های مختلف است که با دراز کردن انگشت اشاره و انگشت کوچک در حالی که انگشت وسط و حلقه را با شست پایین نگه داشته اید تشکیل می شود.

ایموجی ها در فضای مجازی برای انتقال احساساتی که لزوماً نمی‌خواهید برای نوشتن آن‌ها وقت زیادی بگذارید و یا نوشتن آن‌ها برایتان سخت است مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکلک ها و ایموجی‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از مکالمات ما در مورد شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند.

با این حال، صدها ایموجی وجود دارد که ممکن است ما معانی‌شان را ندانیم. برای ایجاد ارتباط بهتر مهم است که معنی آنها را بدانید که چه زمانی از آن استفاده کنید و آن را برای چه کسی ارسال کنیم. مثللا معنی ایموجی قلب صورتی، یا معنی ایموجی حیوانات می‌تواند برای مکالمات روزانه ما راهگشا باشد. در ادامه به معنی و کاربرد ایموجی دست شاخ یکی از انواع ایموجی‌های دست را بررسی می‌کنیم.

معنی ایموجی 🤘🤘🏻 🤘🏼 🤘🏽 🤘🏾 🤘🏿

نام ایموجی 🤘: علامت شاخ

معنی 🤘

معنی ایموجی 🤘 (شاخ) | کاربرد ایموجی 🤘 در واتساپ و تلگرام

نماد شاخ🤘(به انگلیسی: Sign of the horns) به شیوهٔ قرار گرفتن انگشتان یک دست به‌صورتی گفته می‌شود که انگشت اشاره و کوچک باز بمانند و دو انگشت میانی به حالت مُشت جمع شوند. این فرم به‌خصوص ریشه در فرهنگ اهالی کشورهای مدیترانه‌ای دارد و نزد مردمان فرهنگ‌های گوناگون معانی مختلف دارد.

ایموجی شاخ 🤘 ممکن است هنگام بحث در مورد کنسرت ها، گروه های موسیقی یا یک رویکرد کلی “راک اند رول” استفاده شود. اما در برخی از کشورها، مانند اسپانیا، یونان و ایتالیا، علامت شاخ یک حرکت بسیار مبتذل است که به معنای خیانت شریک زندگی است.

معنای دینی و خرافی 🤘

در ایتالیا و سایر فرهنگ‌های مدیترانه‌ای می‌توان کاربرد علامت شاخ🤘 را مشاهده کرد که در آن هنگام مواجهه با حوادث ناگوار برای دفع بدشانسی بیشتر داده شود. همچنین به طور سنتی برای مقابله یا دفع “چشم بد” (به ایتالیایی: malocchio) استفاده می شود.

به طور خاص در ایتالیا، این ژست 🤘به عنوان کورنا (“شاخ”) شناخته می شود. با اشاره انگشتان به سمت پایین، این یک ژست معمول مدیترانه ای است که با آن افراد در موقعیت های بدشانسی به دنبال محافظت می گردند (معادل مدیترانه ای ضربه زدن به چوب).

🤘 و ژست توهین آمیز

در بسیاری از کشورهای مدیترانه و لاتین، مانند کلمبیا، یونان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و مکزیک، هنگامی که علامت 🤘 به سمت کسی نشان داده می‌شود، علامت به طور توهین آمیزی دلالت بر هرزه بودن و ولگردی فرد مورد نظر دارد.

در این مورد خاص، در ایتالیا، ژست ممکن است معنای متفاوت، توهین آمیز و توهین آمیزی داشته باشد، اگر با انگشتان به سمت بالا انجام شود یا اگر به صورت تهاجمی به سمت شخصی به خصوص در یک حرکت چرخشی باشد . علامت شاخ در طول مراسم مذهبی در ویکا برای فراخوانی یا نشان دادن خدای شاخدار استفاده می شود.

🤘 در فرهنگ هوی متال

معنی ایموجی 🤘 (شاخ) | کاربرد ایموجی 🤘 در واتساپ و تلگرام

رونی جیمز دیو برای محبوب کردن علامت شاخ 🤘در هوی متال شناخته شده بود. او ادعا کرد که مادربزرگ ایتالیایی اش از 🤘 برای دفع چشم بد استفاده کرده است. دیو بلافاصله پس از پیوستن به گروه متال Black Sabbath در سال ۱۹۷۹ از علامت 🤘 استفاده کرد.

خواننده قبلی گروه، آزی آزبورن، به دلیل استفاده از علامت صلح در کنسرت ها، بالا بردن انگشت سبابه و انگشت وسط به شکل معروف بود. دیو در تلاش برای برقراری ارتباط با طرفداران، می خواست به طور مشابه از یک حرکت دست استفاده کند. با این حال، او نمی‌خواست از آزبورن کپی کند، از علامتی استفاده کرد که مادربزرگش همیشه درست می‌کرد.

🤘 در شیطان پرستی

در شیطان پرستی لاویان، علامت شاخ🤘به عنوان یک سلام سنتی، چه برای مقاصد غیررسمی یا آیینی استفاده می شود.

در تفکر شیطان‌پرستان، شیطان شاخدار است و در برخی ارتباطات با حرکت دست خود، شیطان را نمایش می‌دهند.

نکته نهایی:

  • دست شاخدار حرکتی است که باید در تفسیر آن بسیار محتاطانه عمل کرد، زیرا معانی دیگری نیز دارد. مثلاً در زبان اشاره این علامت به‌معنای دوست داشتن و احترام‌گذاردن است. در میان ترک‌ها (از ترک‌های اویغوری تا ترک زبانان آذربایجانیان و ترکیه) نیز علامتی مشابه به عنوان نماد بوزقورد (گرگ خاکستری) که نماد پانترکیسم است به‌کار می‌رود.

  • ایموجی شاخ اغلب با ایموجی دوستت دارم “Love-You” (🤟) اشتباه گرفته می شود، اما در نماد راک استار شست روی بقیه انگشت‌ها تا شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها