بازگشت پالایشگاه آبادان به مدار سوددهی در دولت سیزدهم


بازگشت پالایشگاه آبادان به مدار سوددهی در دولت سیزدهم

مدیرعامل پالایشگاه آبادان با تاکید بر اینکه این پالایشگاه در دولت سیزدهم به سوددهی رسیده است، گفت: گزارش تایید شده توسط حسابرسی کل نشان می‌دهد مجموع سود پالایشگاه آبادان در سال ۱۳۹۹ کمتر از ۴۱۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ (دولت سیزدهم) به ۴۲۵ میلیون دلار رسید.

بازگشت پالایشگاه آبادان به مدار سوددهی در دولت سیزدهم

حکیم قیم در گفت‌‍وگوی اختصاصی با ایران اکونومیست امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) در مورد سودده شدن پالایشگاه آبان در دولت سیزدهم، اظهار داشت: برخی با فضای مجازی با انتشار سندی ادعا کردند که این پالایشگاه در سال ۹۹ سود ۹ هزار میلیارد تومانی داشته است که این موضوع صحت ندراد و این ارقام ادعایی بر اساس اطلاعات منتشر شده از پیش نویس بودجه پالایشگاه آبادان بوده است.

وی تاکید کرد: مقادیر اصلی و واقعی که توسط حسابرسی کل کشور تهیه و تایید می‌شود نشان می‌دهد که مجموع سود پالایشگاه آبادان در سال ۱۳۹۹ بیشتر از ۴۱۳ میلیارد تومان نبوده و اختلاف فاحشی با مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان دارد که برخی مدعی آن شده بودند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان تصریح کرد: همچنین بر اساس همین مدرک صادر شده مبلغ زیان این پالایشگاه ۳.۹ همت بوده و با توجه نرخ تسعیر ارز در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۳۰ میلیون دلار زیان دهی پالایشگاه آبادان بوده که در سال ۹۹ به سود ۱۶ تا ۱۷ میلیون دلاری رسید.

قیم با اشاره به اسناد مالی، گفت: در سال ۱۴۰۰ سود پالایشگاه به بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان سود رسید که حدود ۴۲۵ میلیون دلاری می‌شود، در سال های بعد نیز ادامه پیدا کرده و با افتخار اعلام می‌کنیم که در دولت سیزدهم توانستیم روند قبلی پالایشگاه که زیان‌دهی یا سودده خیلی کم بوده را متوقف کرده و به سوددهی مستمر برسانیم.

بازگشت پالایشگاه آبادان به مدار سوددهی در دولت سیزدهم

به گزارش ایران اکونومیست، روز گذشته وزیر نفت در هیات دولت اعلام کرد که سوددهی پالایشگاه آبادان به حدود ۱۲ همت رسیده است و این اتفاق بزرگ در صورتی رخ داده که بیژن زنگنه وزیر نفت دولت قبل این پالایشگاه را زیان‌ده و اعلام کرد که حاضریم پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم.

بعد از این خبر، برخی در فضای مجازی که اطلاعی از صورت های مالی نداشتند با انتشار اخبار و مستندات نادرست مدعی شدند سودده شدن این پالایشگاه در دولت سیزدهم نادرست است. این افراد با انتشار تصویر بودجه این پالایشگاه مربوط به سال ۹۹ ادعای سودده شدن آن را داشتند در حالی که این ارقام پیش‌بینی بوده و در همان سال نیز محقق نشده بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین