تجهیزات آزمایشگاهی شرکت آذین


تجهیزات آزمایشگاهی شرکت آذین

تجهیزات آزمایشگاهی وسایلی را شامل می‌شود که دانشجویان رشته‌هایی نظیر شیمی، علوم تجربی، محققین و دانشمندان از آن استفاده می‌کنند. بسته به حوزه‌های مختلف، هر آزمایشگاه با هدف رساندن افراد به نتایجی دقیق و آزمایش‌های موفق به مجموعه‌ای از تجهیزات...

تجهیزات آزمایشگاهی وسایلی را شامل می‌شود که دانشجویان رشته‌هایی نظیر شیمی، علوم تجربی، محققین و دانشمندان از آن استفاده می‌کنند. بسته به حوزه‌های مختلف، هر آزمایشگاه با هدف رساندن افراد به نتایجی دقیق و آزمایش‌های موفق به مجموعه‌ای از تجهیزات نیاز دارد که ابزارهای ساده تا دستگاه‌های پیچیده را شامل می‌شود.

دانشجویان رشته‌های پایه جهت برقراری تعامل با داده‌های جمع‌آوری‌شده، نیاز به مجموعه کاملی از ابزارهای آزمایشگاهی دارند. بنابراین، مجهز کردن آزمایشگاه‌ها به تجهیزاتی با کیفیت و استاندارد از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم شما را با مهم‌ترین این تجهیزات آشنا کنیم.

تجهیزات آزمایشگاهی در یک دسته بندی کلی

دانستید که تجهیزات آزمایشگاه به مجموعه‌ای از ابزار و لوازمی اطلاق می‌شود که محققین و دانشمندان به ‌واسطه آن قادر به انجام پژوهش‌های تحقیقاتی مختلف هستند. در یک دسته‌بندی کلی، می‌توان این تجهیزات را در 5 گروه اصلی قرار داد:

  • سکوبندی آزمایشگاه
  • دستگاه آزمایشگاهی
  • هود آزمایشگاهی
  • وسایل آزمایشگاهی
  • دوش و چشم‌شوی آزمایشگاهی

سکوبندی در تجهیزات آزمایشگاهی

شما برای چینش دستگاه‌ها، ملزومات و سایر لوازم آزمایشگاهی باید فضایی را آماده کنید. در واقع شما به میزهای مخصوص و کابینت‌هایی نیاز دارید که به مجموعه آن‌ها سکوبندی گفته می‌شود. کارشناسان فنی اولین قدم در راه‌اندازی یک آزمایشگاه را سکوبندی آن می‌دانند.

هود آزمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که هم سلامت کارکنان و هم طول عمر دستگاه‌ها به آن وابسته است، هودها هستند. هود از اپراتور آزمایشگاه و فضای آن در برابر عوامل شیمیایی و میکروبی، بخارهای اسیدی و قلیایی، سوزاننده‌ها، بی‌حس‌کننده و بی‌هوش‌کننده‌ها حفاظت می‌کند.

هودها همچنین با مکش ذرات معلق در هوا به تهویه و ضدعفونی‌کردن فضای کابین می‌پردازند. کارکنان آزمایشگاه ممکن است زمان زیادی را در معرض فعل‌ و انفعالات شیمیایی باشند یا با حلال‌ها و مواد سرطان‌زا کار کنند. هود وسیله‌ای است که در این شرایط، سلامت کاربر را از تهدید انوع ویروس، باکتری‌ها و انگل‌ها حفظ می‌کند.

دستگاه های آزمایشگاهی

دستگاه‌های آزمایشگاهی برای انواع آزمایش‌ها، آنالیز و تحلیل، تست و اندازه‌گیری مورد استفاده واقع می‌شوند. این تجهیزات آزمایشگاهی شامل 2 دسته عمومی و تخصصی هستند.

دستگاه‌های عمومی مانند آون، PH متر، انکوباتور، هات پلیت مگنت و اتوکلاو که در تمام آزمایشگاه‌ها وجود دارند و دستگاه‌های تخصصی همچون اتاق رشد کشت بافت، بسته به تخصص آزمایشگاه استفاده می‌شوند.

وسایل آزمایشگاهی

یکی از نیازهای مشخص و ثابت تمام آزمایشگاه‌ها، تکمیل وسایلی مانند لوله‌شور یا برس، بشر، چراغ‌گازی، چراغ الکلی، استوانه مندرج، توری نسوز، پنس، میله و پایه، سوهان، قیف، لوله‌گیر، کپسول چینی، سه‌پایه و بی‌نهایت ابزارهای دیگری است که هریک کاربردهای منحصربه‌فردی در پیشبرد عملیات دارند.

دوش و چشم شوی آزمایشگاهی

دوش یکی از انواع تجهیزات آزمایشگاهی برای حفاظت از کارکنان آزمایشگاه در برابر خطرات وارده به چشم و اعضای صورت آن‌هاست. کارکنانی که به‌دلیل استفاده مکرر از مواد شیمیایی در معرض خطر هستند، باید بعد از اتمام عملیات، حتما از دوش و چشم‌شوی استفاده کنند.

انواع تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی شرکت آذین

در عصر حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد تحولات چشمگیری در وسایل آزمایشگاهی هستیم. برخی از این وسایل در تمام آزمایشگاه‌ها مشترک هستند و برخی دیگر به‌صورت اختصاصی استفاده می‌شوند. در این بخش، قرار است انواع این لوازم را براساس نوع کاربری آن‌ها بشناسید تا با توجه به نیازی که دارید خرید تجهیزات آزمایشگاهی را انجام دهید.

تجهیزات آزمایشگاه های کنترل کیفیت و آنالیز محصولات

انواع تجهیزات نمونه‌برداری از جامدات، مایعات و گازها در این آزمایشگاه وجود دارد. با استفاده از این تجهیزات، محصولات و نمونه‌ها را با شاخصه‌های استاندارد ارزیابی می‌کنند تا ناخالصی‌های موجود در آن مشخص شود.

تجهیزات آزمایشگاه های ایمنی و زیستی

هدف اصلی شکل‌گیری این آزمایشگاه‌ها مهار عوامل بیولوژیکی مضر است. این عملیات با تجهیزاتی مانند دستگاه‌های تقطیر، آنالایزر، فتومترها، دیونیزه‌کننده و کدورت‌سنج انجام می‌شود.

تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی و علوم زیستی

این آزمایشگاه‌ها دارای بخش‌های مختلفی مانند آسیب‌شناسی، بافت‌شناسی، باکتری‌شناسی، ویروس‌شناسی، زیست‌شناسی مولکولی و سرولوژی هستند. در چنین آزمایشگاه‌هایی که فرایندهای میکروبیولوژیکی و کشت سلول یا بافت انجام می‌شود، تجهیزاتی مانند دستگاه‌های کنترل دما و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات آزمایشگاه های شیمی

در آزمایشگاه‌های علوم شیمی، کارکنان با محلول‌ها و مواد شیمیایی خاص سر وکار دارند. از جمله ملزومات مهمی که در این آزمایشگاه‌ها وجود دارد، می‌توان به تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، انواع هودهای شیمیایی، ترازوی دیجیتالی و دستی و ظروف انتقال مایعات اشاره کرد.

تجهیزات آزمایشگاهی اتاق های تمیز

در آزمایشگاه‌های اتاق تمیز، کارکنان براساس مقدار ذرات گردوغبار در هر حجم از هوا، درجه‌بندی ایمنی محیط را انجام می‌دهند. به همین دلیل، در این آزمایشگاه‌ها از تجهیزاتی مانند ضدعفونی‌کننده، استریلیزاسیون همچون اتوکلاو مورد استفاده استفاده می‌شود تا بالاترین سطح ایمنی برای فضای آزمایشگاه در نظر گرفته شود.

خرید لوازم آزمایشگاهی با چه قیمتی ممکن است؟

تجهیزات آزمایشگاهی شرکت آذین

شما با جست‌وجو در بازار تجهیزات آزمایشگاه به‌صورت حضوری یا اینترنتی با مراکز فروش بسیاری مواجه خواهید شد. حجم زیادی از تجهیزاتی که در بازار کشور وجود دارند، تولید کشورهای خارجی هستند. به همین دلیل، قیمت آن‌ها کاملا وابسته به نوسانات قیمت ارز است.

با این ‌اوصاف، در خرید لوازم آزمایشگاهی از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین آن‌ها، برند و کشور سازنده اعتبار زیادی را در ذهن خریدار ایجاد می‌کند و در پی آن، بیشترین تاثیر را در نرخ محصول دارد. شما برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، می‌توانید این تجهیزات را از نمایندگی‌های داخلی و مراکز معتبر بخرید تا علاوه‌بر پرداخت ارزش واقعی، از اصالت و کیفیت کالا هم مطمئن شوید.

دومین مسئله‌ای که در قیمت تجهیزات آزمایشگاه بی‌تاثیر نیست، قابلیت‌ها و کاربردهای آن‌هاست. هر وسیله‌ای ارزش مشخصی دارد و با توجه به ضروری‌بودن خود، قیمتی متغیر خواهد داشت. سعی کنید برای بهینه‌سازی پرداخت تعرفه به کاربردهای آن توجه به‌خصوصی داشته باشید.

مجموعه آذین، مرکز خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی

برای خرید هوشمندانه لوازم آزمایشگاهی، علاوه‌بر درنظرگرفتن مدل و برندی که درعین کیفیت قابل انتظار، کاربردی هم باشد، انتخاب یک مرکز فروش هم اهمیت زیادی دارد. شرکت آذین تجهیز، یکی از بهترین واردکنندگان تجهیزات آزمایشگاه در ایران است و به‌عنوان شرکتی پیشرو در این زمینه، بیش از 2 دهه سابقه فعالیت دارد.

شما در این مجموعه، می‌توانید صفر تا 100 تجهیزاتی را که برای تکمیل چینش آزمایشگاه خود به آن‌ها نیاز دارید، از برندهای برتر دنیا پیدا کنید و به پشتوانه ضمانتی که آذین تجهیز به شما می‌دهد، مایحتاج‌تان را با قیمتی که برابر با ارزش واقعی آن باشد، بخرید.

جمع‌بندی

نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی به‌عنوان ابزارهایی که برای انجام آزمایش و تجزیه ‌و تحلیل علمی استفاده می‌شوند، در طول تاریخ شیمی و علوم مرتبط با آن شکل گرفته است. این لوازم برای اولین بار در آزمایشگاه‌های شیمی استفاده شدند. در واقع دانشمندان به‌دنبال درک خواص و رفتار مواد بودند. استفاده از وسایل موجود در آزمایشگاه این امکان را به آن‌ها می‌داد تا نتایج دقیقی از تحلیل و بررسی‌های خود به‌دست بیاورند.

اکنون، با گسترش آزمایشگاه‌ها این تجهیزات نیز تغییر و تحولات بسیاری یافتند و در مدل‌های متنوعی تولید شدند که هرکدام از آن‌ها باعث بهبود عملکرد و دقت‌بخشی به تحقیقات علمی می‌شوند. هریک از تجهیزات آزمایشگاه با کاربری‌های خاص خود نقش کلیدی در توسعه علوم دارند.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها