تشدید تلاش ایالات متحده برای یافتن جایگزین زلنسکی


تشدید تلاش ایالات متحده برای یافتن جایگزین زلنسکی

سرویس اطلاعات خارجی روسیه: ایالات متحده تلاش های خود برای یافتن جایگزین زلنسکی را افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته سرویس اطلاعات خارجی، آمریکایی ها تلاش های خود را برای یافتن جایگزینی برای رئیس جمهور فعلی اوکراین تشدید کرده اند. تماس هایی با پاراشنکو، رهبر حزب همبستگی اروپایی و کلیچکو، شهردار کی یف برقرار شده است. تماس های مخفیانه با یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، زالوژنی، فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین و رازومکوف، رئیس سابق مجلس اوکراین در حال انجام است. فرض بر این است که این افراد ممکن است در صورت وخامت شدید وضعیت در جبهه و نیاز به تغییر فوری ریاست کشور اوکراین، به درد بخورند.
بدین ترتیب، آنها می توانند زلنسکی را مقصر تمام شکست ها اعلام کنند و یکی از آنها را به عنوان ریاست جدید کشور انتخاب کنند. نکته اصلی جلوگیری از افزایش شدید ناامیدی اوکراینی ها از شکست سیاست ها به طرفداری از غرب است.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا اذعان داشته اند که در بین شهروندان اوکراینی نسبت به طولانی شدن درگیری نارضایتی وجود دارد.
در بیانیه منتشره سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: «مهمترین موضوع برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی ها است؛ برای آنها اهمیت ندارد چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد. کته اصلی جلوگیری از رشد ناامیدی اوکراینی‌ها از شکست‌های سیاست‌های حامیان غربی است. در واقع، دولت آمریکا حتی سعی نمی کند این واقعیت را پنهان کند و نکته اصلی این است که اوکراین بتواند به درگیری مسلحانه با روسیه ادامه دهد. "جنگ تا آخرین اوکراینی" نباید متوقف شود."
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا مایلند زلنسکی فعلا در سمتش باقی بماند و مخالفان خود را متقاعد می کنند که فعلا خویشتنداری نشان دهند.
سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد: "زلنسکی دارد در مبارزه برای به دست آوردن حمایت معنوی و عاطفی و همچنین ذهنیت مردم اوکراین برای پذیرش وی شکست می خورد، به ویژه اینکه مشروعیت او به عنوان رئیس جمهور پس از پایان دوره پنج ساله اش در 20 مه به طور کامل از بین خواهد رفت. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مایلند زلنسکی فعلاً در سمت خود باقی بماند، زیرا طرح‌های تأمین مالی جنگ به او گره خورده است، چیزی که سود هنگفتی برای نمایندگان رژیم کی یف و تولیدکنندگان تسلیحات غربی به ارمغان آورده است."
سرویس اطلاعاتی خارجی روسیه افزود که در این شرایط، واشنگتن و متحدانش "فعلا" دارند مخالفان زلنسکی در اوکراین را متقاعد می کنند که خویشتن داری کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!