ترکیه برای اسرائیل جایگزین پیدا کرد/ تجارت با این کشورها کلید می خورد


ترکیه برای اسرائیل جایگزین پیدا کرد/ تجارت با این کشورها کلید می خورد

اقتصادنیوز: روزنامه ینی شفق امروز (دوشنبه) از قول منابع محرمانه نوشت، مقام‌های ترکیه‌ای در حال بررسی یک استراتژی جدید تجاری با طرحی برای جایگزینی همکاری تعلیق شده با رژیم صهیونیستی، با چین، هند و کشورهای آفریقایی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزنامه همچنین نوشت، وزارت تجارت ترکیه تایید کرد که این کشور همکاری تجاری با رژیم صهیونیستی را به طور کامل تعلیق کرده و افزود، این تصمیم تا زمانیکه کمک‌های بشردوستانه به غزه نرسد، ادامه می‌یابد.

ینی شفق همچنین گزارش کرد، اهدف استراتژی جدید تجاری ترکیه در جایگزینی بازار رژیم صهیونیستی با سایر کشورها مانند مالزی، اندونزی، چین، هند، ویتنام، اکوادور، آفریقای جنوبی، نیجریه، مکزیک، پاراگوئه و پرو است.

مقام‌های ترکیه‌ای یک تحقیق بازاریابی انجام داده و مشتریان بالقوه را مورد بررسی قرار دادند.

خبر مرتبط
رونمایی ترکیه از استراتژی حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ترکیه گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، ترکیه به دنبال ترغیب ایجاد روابط با کارآفرین‌های ترکیه‌ای در این کشورها برای ساماندهی مشارکت و ارائه کالاهای ملی و همینطور تضمین تغییر مسیر آن دسته از تولید کنندگانی است که به تجارت با «اسرائیل» عادت داشته‌اند و به وسیله رویدادهای تجاری آنها را به سمت بازارهای جدید رهمون کند.

خبر مرتبط
تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی ترکیه، در سال ۲۰۲۳ این کشور کالاهایی به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار به سرزمین‌های اشغالی صادر و ۱.۶ میلیارد دلار هم کالای اسرائیلی وارد کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...