پکن راه حل مساله جنگ غزه را مشخص کرد/ راه حل دو کشوری نابود است


پکن راه حل مساله جنگ غزه را مشخص کرد/ راه حل دو کشوری نابود است

اقتصادنیوز: شی‌ جین‌پینگ رئیس جمهوری چین با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه قلب مردم به درد آورده است، تصریح کرد: ایجاد کشور مستقل فلسطین راه‌حل اصلی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین که دیروز (یکشنبه) برای سفری دوروزه وارد فرانسه شد در یادداشت اختصاصی خود برای رسانه‌های فرانسوی نوشت: حمله اسرائیل به نوار غزه قلب مردم جهان را به درد آورده است و راه‌حل اصلی این مساله تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

وی دلیل اصلی وضعیت کنونی را «اجرا نشدن قطعنامه‌های سازمان ملل» دانست و افزود: طرح‌ موسوم به «راه‌حل ۲ کشوری» در حال نابودی است و روند صلح در خاورمیانه از مسیر درست منحرف شده است.

شی خاطر نشان کرد که چین و فرانسه در مورد مساله فلسطین اجماع زیادی دارند و باید همکاری‌ها را برای بازگرداندن صلح به خاورمیانه افزایش دهند.

رئیس‌جمهور چین همچنین در رابطه با مساله اوکراین، اظهار داشت: پکن تاثیر جنگ کی‌یف بر مردم اروپا درک می‌کند اما ما نه این جنگ را شروع کردیم و نه نقشی در این جنگ داشته‌ایم فقط برای حل مسالمت‌آمیز این مساله تلاش کرده‌ایم.

خبر مرتبط
مانور ایران در حیاط خلوت چین و روسیه/ پای تهران به منطقه نفوذ پکن رسید

اقتصاد نیوز: به بهانه سفر اخیر ابراهیم رئیسی به جنوب آسیا، گمانه زنی ها درباره چشم انداز ترسیمی ایران در این منطقه، افزایش یافته است، گروهی از مانور تهران در منطقه نفوذ چین می گویند و گروهی دیگر از هم صدایی رقبای آمریکا.

وی با بیان اینکه چین بارها کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده و چندین نماینده ویژه برای میانجی‌گری میان ۲ کشور درگیر فرستاده است، افزود: هرچه این مساله بیشتر طول بکشد، آسیب بیشتری به اروپا و جهان وارد خواهد شد.

شی ضمن ابراز امیدواری برای بازگشت صلح و ثبات به اروپا، تاکید کرد که پکن مایل است با جامعه جهانی از جمله فرانسه برای یافتن راهی معقول برای حل این مساله (جنگ اوکراین) همکاری کند.

خبر مرتبط
نشست مشترک گروه‌های فلسطینی در چین برگزار می‌شود

اقتصادنیوز: رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس خبر داد که گروه‌های فلسطینی به زودی در چین یک نشست برگزار می‌کنند.

این مقام ارشد چینی همچنین تصریح کرد که ما مایل هستیم سطح روابط پکن - پاریس را ارتقاء داده و برای پیشبرد توسعه مشارکت راهبردی جامع چین وفرانسه و حل چالش‌های جهانی با یکدیگر همکاری کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان