خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری


خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

رئیس سازمان امور عشایر ایران، میزان خسارت بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است.

خسارت 500 میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، شایان نادری از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد و گفت: با تشکیل این ستاد، از طرق مختلف هشدارهای هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

رئیس سازمان امور عشایری اظهار داشت: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

نادری گفت: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر ۵۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

وی اظهار داشت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور افزود: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادرهای عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟