فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول


فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول

برخلاف انتظار، مسابقه جایزه بزرگ میامی با مقام دوم برای مکس ورستپن به پایان رسید و راننده‌ی جوان مکلارن، توانست عنوان نخست کسب کند. فرمول یک میامی از سال ۲۰۲۲ به تقویم مسابقات جایزه بزرگ اضافه شد تا کشور امریکا، دو بار در سال، میزبان مهم‌ترین...

برخلاف انتظار، مسابقه جایزه بزرگ میامی با مقام دوم برای مکس ورستپن به پایان رسید و راننده‌ی جوان مکلارن، توانست عنوان نخست کسب کند.

فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول

فرمول یک میامی از سال ۲۰۲۲ به تقویم مسابقات جایزه بزرگ اضافه شد تا کشور امریکا، دو بار در سال، میزبان مهم‌ترین رقابت‌های در موتوراسپرت باشد. محل برگزاری مسابقه، گنجایش ۶۵ هزار تماشاگر دارد و ۵۷ دور ۵/۴ کیلومتری فراهم می‌کند. رانندگان در جایزه بزرگ میامی، ۳۰۸ کیلومتر را طی می‌کنند.

فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول

طی دو دوره‌ی قبلی، مکس ورستپن توانسته بود رقابت در میامی را فتح کند اما امسال، لاندو نوریس توانست با زمان یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۴۹/۸۷ ثانیه، پیروز مسابقه شود. راننده‌ی پرافتخار ردبول، ۷/۶۱۲ ثانیه بعد از نوریس از خط پایان گذشت و چارلز لکلرک نیز با ۲/۳ ثانیه اختلاف نسبت به ورستپن، عنوان سومی را کسب کرد. در پایان مسابقه، لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو، ششم و نهم شدند.

فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول

در تعیین خط، بهترین زمان‌گیری به مکس ورستپن، چارلزلکلرک و کارلوس ساینز دیگر راننده‌ی فراری رسیده بود. لاندو نوریس، مسابقه‌ی اصلی را از خط ۵ آغاز کرد. راننده‌ی ۲۴ ساله‌ی انگلیسی، دور بیست و ششم توانست از رده‌ی سوم به اول برسد و تا پایان رقابت، جلودار باقی بماند. این رویداد، نخستین پیروزی فرمول یک برای لاندو نوریس در تاریخ محسوب می‌شود.

فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول
فرمول یک میامی 2024؛ شاهکار نوریس با فتح سکوی اول

تا امروز، ۶ مسابقه از فرمول یک ۲۰۲۴ انجام شده است. رانندگان ردبول، شامل مکس ورستپن و سرجیو پرز با ۱۳۶ و ۱۰۳ امتیاز، اول و دوم هستند. در رده‌ی سوم، چارلز لکلرک ۹۸ امتیازی دیده می‌شود و لاندو نوریس با درخشش در میامی، خود را به چهارمی رسانده است. دیگر نکته‌ی جالب در جدول مسابقات، جایگاه هشتم برای فرناندو آلونسو، بالاتر از لوئیس همیلتون است.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱مکس ورشتاپنهلندردبول ریسینگ۱۳۶
۲سرجیو پرزمکزیکردبول ریسینگ۱۰۳
۳چارلز لکلرکموناکوفراری۹۸
۴لندو نوریسبریتانیامکلارن-مرسدس۸۳
۵کارلوس ساینزاسپانیافراری۸۳
۶اسکار پیاستریاسترالیامکلارن-مرسدس۴۱
۷جورج راسلبریتانیامرسدس۳۷
۸فرناندو آلونسواسپانیاآستون مارتین-مرسدس۳۳
۹لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۲۷
۱۰یوکی سونوداژاپنRB هوندا۱۴
۱۱لنس استرولکاناداآستون مارتین-مرسدس۹
۱۲اولیور بیرمنبریتانیافراری (راننده ذخیره)۶
۱۳نیکو هالکنبرگآلمانهاس-فراری۶
۱۴دنیل ریکاردواسترالیاRB هوندا۵
۱۵استبان اکونفرانسهآلپاین-رنو۱
۱۶کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۱
۱۷الکساندر آلبونتایلندویلیامز-مرسدس۰
۱۶ژو گوانیوچینکیک سائوبر-فراری۰
۱۹پیر گسلیفرانسهآلپاین-رنو۰
۲۰والتری بوتاسفنلاندکیک سائوبر-فراری۰
۲۱لوگان سارجنتآمریکاویلیامز-مرسدس۰
در رده‌بندی تیمی، ردبول ۲۳۹ امتیازی همچنان دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. فراری ۱۸۷ امتیاز دارد و برخلاف انتظارات در پیش‌فصل، تیم مکلارن با ۱۲۴ امتیاز، فعلا سوم است.

هفته‌ی آینده، مسابقه‌ی جذاب ایتالیا برگزار می‌شود. پیست امیلیا رومانیا که با نام ایمولا (imola) شهرت دارد، عصر یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت میزبان رقابت اصلی فرمول یک خواهد بود.

برچسب ها
فرمول یک F1

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...