طلبکاران اوکراین به صف شدند!


طلبکاران اوکراین به صف شدند!

اقتصادنیوز: در سال ۲۰۲۲ و با تصور اینکه درگیری روسیه با اوکراین چند ماه طول خواهد کشید، موسساتی که اوراق بدهی اوکراین را در اختیار داشتند، برای ۲ سال به این کشور تنفس در باز پرداخت دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

خبر مرتبط
استقرار اولین گروه نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه به اوکراین اعزام شدند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

خبر مرتبط
سوئیس: به اوکراین تسلیحات نمی‌دهیم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور سوئیس امروز اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟