غار پاسنگر خرم آباد


غار پاسنگر خرم آباد

غار پاسنگر خرم آباد ، غاری مرموز در شهر تاریخی خرم آباد می باشد . این غار در نزدیکی محله پشت بازار و کوه پشت بازار (سفیدکوه) واقع شده است. با توجه به ساختار و قرائن موجود، این غار و مناطق اطراف آن از حدود ۳۰ هزار...

غار پاسنگر خرم آباد ، غاری مرموز در شهر تاریخی خرم آباد می باشد . این غار در نزدیکی محله پشت بازار و کوه پشت بازار (سفیدکوه) واقع شده است. با توجه به ساختار و قرائن موجود، این غار و مناطق اطراف آن از حدود ۳۰ هزار سال پیش از مکان‌های مسکونی بشر بوده است. غار پاسنگر در سال ۱۹۶۵ توسط باستان‌شناسان فرانک هل و فلنری کاوش شد و بقایای دو فرهنگ برادوستی و زرزی در آن شناسایی گردید. همچنین دو صدف کفه‌ای با اندازه‌های متفاوت که یکی از آنها در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود، از کشفیات این غار بوده‌اند.

غار پاسنگر خرم آباد

قدمت غار پاسنگر خرم آباد

این غار حاوی آثاری از دوران پیش از تاریخ تا دوره‌های تاریخی پس از آن است. غار پاسنگر یکی از غارهای زیبا و دیدنی استان لرستان است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر خرم‌آباد واقع شده است. این غار با قدمتی حدود ۳ میلیون سال، دارای اشکال و نقوش طبیعی بسیار زیبایی است. طول غار پاسنگر به بیش از ۳۵۰ متر می‌رسد و مسیرهای متعددی در آن وجود دارد.
غار پاسنگر دارای چکنده‌ها و استالاکتیت‌های زیبا و دیدنی است. این غار یکی از مقاصد محبوب گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و کوهنوردی در خرم‌آباد می‌باشد. غار پاسنگر به دلیل دسترسی نسبتاً آسان، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. صخره‌ها و مناظر طبیعی اطراف غار نیز جزو جاذبه‌های این مکان محسوب می‌شوند. از دیگر غارهای خرم آباد هم می توان به غار یافته و غار دوشه اشاره کرد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

نحوه دسترسی

آدرس:لرستان، خرم آباد، نزدیکی محله‌ی پشت بازار

غار پاسنگر خرم آباد



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستاهای آوج ( معرفی 91 روستای آوج )