استقرار اولین گروه نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین


استقرار اولین گروه نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه به اوکراین اعزام شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی فرانسه (Légion étrangère) است، گرفته شده‌اند.

تعداد نیروهای اولین گروه از سربازان فرانسوی حدود ۱۰۰ نفر است. این تنها اولین مرحله از حدود ۱۵۰۰ سرباز لژیون خارجی فرانسوی است که قرار است به اوکراین برسند.

این نیروها مستقیما در یک منطقه جنگی فعال مستقر شده‌اند و قصد دارند به اوکراینی‌ها در حوزه مقاومت در برابر پیشروی‌های روسیه در دونباس کمک کنند. ۱۰۰ نفر اول متخصص توپخانه و مراقبت هستند.

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای بار دیگر از احتمال اعزام نیروهای غربی، به‌ویژه نیروهای فرانسوی به اوکراین سخن گفته و ۲ شرط برای آن تعیین کرده بود. او در گفت‌وگو با «اکونومیست» عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم، اما امروز اینطور نیست.

او یادآور شد که پاریس قبلا پرسنل نظامی را برای «مبارزه با تروریسم» به کشورهای دیگر، به‌ویژه به منطقه ساحل آفریقا فرستاده بود.

در همین حال روزنامه سوئیسی «بلیک» پیشتر به نقل از نظامیان ارتش اوکراین گزارش داد، دونباس تا ماه اکتبر به طور کامل سقوط خواهد کرد. چندین فرمانده که در جبهه شرقی می‌جنگند به این نشریه گفتند که «اوکراین در جنگ شکست خواهد خورد.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین