تاثیر بارش‌های اخیر بر موجودی آب سدها چقدر بود؟


تاثیر بارش‌های اخیر بر موجودی آب سدها چقدر بود؟

حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با یک درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.

تاثیر بارش‌های اخیر بر موجودی آب سدها چقدر بود؟

به گزارش راهبردمعاصر؛ فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور رخ داد که برخی مواقع موجب بروز سیل شد. تداوم این بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز سبب بهبود اندک حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شد.

بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته یک درصد افزایش یافت.

بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود است. سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است.

کاهش ۵ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت در حالی به رقم ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۵ درصد کاهش دارد.

رشد ۳ درصدی خروجی آب از سدها باهدف مدیریت سیلاب‌ها

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب موردنیاز کشور بوده برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است.

میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۶۴ درصد بود با رشد یک‌درصدی به ۶۵ درصد رسید./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حذف سارا نیکا از پایتخت 7 صدای ارسطو را درآورد ! / پست معنادار ارسطو در حمایت از خواهرا...