ناتو دو خط قرمز برای مداخله در اوکراین مطرح کرده است


ناتو دو  خط قرمز  برای مداخله در اوکراین مطرح کرده است

مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ناتو، در پس زمینه نگرانی غرب در مورد شکست نیروهای مسلح اوکراین در جبهه، "به شکلی کاملا محرمانه"، دو "خط قرمز" برای خود ایجاد کرد که می تواند با مداخله مستقیم ائتلاف دنبال شود.
روزنامه ایتالیایی «رپابلیکا» نوشت: دخالت مستقیم در درگیری، از جمله با موفقیت های بیشتر نیروهای روسی و گویا "تحریک" ادعایی احتمالی فدراسیون روسیه مربوط می شود.
به نوشته نشریه نامبرده، ناتو به شیوه ای بسیار محرمانه و بدون ارتباطات رسمی، حداقل دو خط قرمز را ایجاد کرده است که فراتر از آنها ممکن است مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین صورت گیرد. در این مرحله، باید تأکید کرد که هیچ برنامه عملیاتی شامل استقرار سربازان وجود ندارد، بلکه تنها ارزیابی‌هایی از طرح‌های احتمالی به عنوان آخرین راه حل در صورت درگیر شدن اشخاص ثالث در جنگ وجود دارد.
اولین "خط قرمز" "حول امکان نفوذ روسیه از طریق خطوط دفاعی کی یف" و به "دخالت مستقیم یا غیرمستقیم شخص ثالث" در درگیری در اوکراین مربوط می شود.
این نشریه نوشت که نیروهای مسلح اوکراین دیگر نمی توانند مرز را به طور کامل کنترل کنند که شرایطی را برای نیروهای مسلح روسیه ایجاد می کند تا به کریدور بین اوکراین و بلاروس نفوذ کنند.
دومین "خط قرمز" شامل یک تحریک نظامی علیه کشورهای بالتیک یا لهستان یا حمله هدفمند به مولداوی است.
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
وزارت امور خارجه آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ائتلاف آتلانتیک شمالی اعلام کرد، اما در شرایطی برابر با رد سیاست نظامی‌سازی قاره توسط غرب. روسیه در سال های اخیر مدعی فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود است.
علاوه بر این، فدراسیون روسیه به دخالت غرب در کشاندن کی‌یف به ناتو اشاره کرد. کرملین اعلام کرد که درخواست ولادیمیر زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را در نظر گرفته‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و اینکه همانا جهت گیری کی‌یف برای عضویت در اتحاد ناتو یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
شایان ذکر است که پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد: "کشورهای غربی درک کرده‌اند که شکست استراتژیک روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین با درک این موضوع، آنها باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند. مسکو آماده گفت‌وگو است".
گفتنی است، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه چندی پیش گفت که لهستان به ابزار اصلی سیاست ضد روسی ایالات متحده تبدیل شده و قصد خود را برای ایجاد قوی ترین ارتش در اروپا اعلام می کند، زیرا ورشو شروع به خرید تسلیحات در مقیاس بزرگ از ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی کرده است.
علاوه بر این، برنامه‌هایی برای ایجاد به‌اصطلاح تشکیلات لهستانی-اوکراینی وجود دارد که ظاهراً امنیت غرب اوکراین را تضمین می‌کند، اما در واقع برای اشغال این مناطق از اوکراین برنامه ریزی شده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست با اعضای دائم شورای امنیت روسیه در پایان ماه ژوئیه گفت که لهستان انتظار دارد نوعی ائتلاف "زیر چتر ناتو" تشکیل داده و به طور مستقیم در درگیری در اوکراین مداخله کند. پوتین سپس به سرویس های اطلاعاتی روسیه دستور داد تا از نزدیک برنامه های لهستان برای غرب اوکراین را زیر نظر بگیرند.
پیش از این، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان گفته بود که هزینه های نظامی لهستان در سال 2023 به چهار درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. رئیس دولت تصریح کرد: قبلاً این رقم در سطح سه درصد برنامه ریزی شده بود، اما درگیری در اوکراین دلیلی شد تا ورشو سریعتر خود را مسلح کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟