عدم نیاز به واردات در تولید اتوبوس


عدم نیاز به واردات در تولید اتوبوس

وزیر صمت عنوان کرد: در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند واردات نیستیم، بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم؛ اما گاهی به بهانه تأمین مالی یا نیاز فوری، واردات صورت می‌گیرد.

به گزارش بورس‌نیوز، وزیر صمت در مصاحبه با صدا و سیما با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، اظهار داشت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند واردات نیستیم، بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم؛ اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه نیاز فوری، واردات صورت می‌گیرد.

عباس علی‌آبادی درخصوص جلوگیری از بهانه‌جویی‌ها عنوان کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین برده و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت مردم در این امر بیابیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی مطرح نمود: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه را به‌صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم، تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسئله وجود دارد، اما به هر حال ما به دنبال رفع آن هستیم.

اشتراک گذاری :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین