آمریکا تضمین کند که به رفح حمله نمی شود/ آتش بس وجود ندارد؟


آمریکا تضمین کند که به رفح حمله نمی شود/ آتش بس وجود ندارد؟

اقتصادنیوز: سخنگوی ارشد حماس گفت: آمریکا باید تضمین کند که پس از توافق نظامیان اشغالگر اسرائیلی به رفح حمله زمینی نکنند.

به گزارش اقتصانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسامه حمدان، سخنگوی ارشد حماس، می‌گوید که برای موافقت با هرگونه توافق آتش‌بس، این جنبش به تضمین آمریکا نیاز دارد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی حمله زمینی به رفح را انجام ندهند.

وی به الجزیره گفت: ما همچنان در مورد موضوعات اصلی صحبت می‌کنیم که آتش بس کامل و خروج کامل [اسرائیل]از غزه است. متأسفانه نتانیاهو یک بیانیه صریح داشت که می‌گفت صرف نظر از هر آتش‌بسی یا نه، او حمله به رفح را ادامه می‌دهد و این بدان معناست که آتش‌بسی وجود نخواهد داشت.

او افزود: درک ما برای دستیابی به آتش بس به این معنی است که دیگر هیچ حمله‌ای در غزه از جمله رفح انجام نخواهد شد.
حمدان دیروز با اشاره ضمنی به سنگ اندازی آمریکا در روند مذاکرات آتش بس گفت که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد، جنگ می‌تواند فوراً پایان یابد.

خبر مرتبط
هشدار مصر نسبت به تهاجم اسرائیل به رفح/ جنگ‌طلبی تل‌آویو منطقه را تهدید می‌کند

وزیر خارجه مصر تاکید کرد که این کشور بشدت نسبت به تهاجم اسرائیل به شهر رفح که آخرین پناهگاه نزدیک به یک و نیم میلیون آواره فلسطینی است، هشدار داد

پیش از این، یکی از مقامات ارشد حماس که نام او فاش نشده در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «اشغالگران با اصرار بر ادامه جنگ مانع از توافق می‌شوند. رژیم صهیونیستی به دنبال معامله‌ای برای بازپس گیری اسرای خود است بدون اینکه این موضوع را با پایان دادن به تجاوز مرتبط کند».

این مقام حماس تاکید کرد که این گروه «تحت هیچ شرایطی با توافقی که به صراحت شامل توقف جنگ در غزه نباشد» موافقت نخواهد کرد.

خبر مرتبط
کاخ سفید ژست بشر دوستانه گرفت/ نگران حمله رژیم صهیونیستی به رفح هستیم

در بیانیه کاخ سفید، آمده است: ما به صورت شبانه‌روزی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و بازگشت اسرا کار می‌کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال حافظ روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق