آمریکا اسرائیل را تحت فشار گذاشت/ رسوایی نتانیاهو کلید خورد


آمریکا اسرائیل را تحت فشار گذاشت/ رسوایی نتانیاهو کلید خورد

اقتصادنیوز: هیأت پخش رژیم صهیونیستی شنبه شب به نقل از منابعی گزارش داد: آمریکا اسرائیل را برای اعزام یک هیأت به قاهره برای مذاکره با حماس زیر فشار گذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هیأت پخش رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که با وجود فشار آمریکا اما نتانیاهو انتظار برای پاسخ حماس را رد کرده است.

خبر مرتبط
آخرین موضع گیری حماس درباره آتش بس/ افزایش سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی

اقتصادنیوز: مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس بر خواسته های این جنبش تاکید کرد.

همچنین دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نتانیاهو بیانیه‌ای در مخالفت با امضای قرارداد برای تبادل اسرا با حماس را در پوشش یک مقام دیپلماتیک اسرائیلی منتشر کرده است.

روزنامه جروزلم پست چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز در این باره نوشت: خبرنگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند که نتانیاهو و بازی وی برای مانع تراشی برای مبادله اسرا را برملا و وی را رسوا کنند.

این رسانه صهیونیست گزارش داد: اظهارات نتانیاهو هرگز بیانگر دیدگاه کل کابینه نیست.

جروزلم پست در ادامه آورد: مقام مسوولی که به تازگی بدون ذکر نامش در بیانیه ای در رسانه های همسو، تهدید کرده که با وجود هرگونه توافق با حماس، به رفح حمله می شود، خود نتانیاهوست.

این رسانه صهیونیست افزود: هدف نتانیاهو این است که به افکار عمومی اسرائیل چنین القا کند که در مسأله تشدید حملات نظامی و مخالفت با مذاکره برای تبادل اسرا با حماس یک اجماعی وجود دارد.

فاش شدن مانع تراشی نتانیاهو پس از آن بیان می شود که «حسام بدران» از رهبران حماس در گفت و گو با "الجزیره مباشر" گفته بود که نتانیاهو و اعضای کابینه تندرو او با بهانه های واهی در مسیر مذاکرات و توافق برای آتش‌بس کارشکنی می‌ کنند.

بدران تصریح کرد که محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او به دنبال توافق نیست.

به نظر می رسد که هدف آمریکا از فشار به رژیم صهیونیستی برای مذاکره با حماس، استفاده از این برگ در انتخابات آینده آمریکاست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: غرب با آتش بازی می‌کند