درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس


درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس

اقتصاد نیوز :آمریکا از قطر خواست که در صورت تداوم مخالفت جنبش حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس ارایه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی، سران این جنبش را اخراج کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا از قطر خواسته است که سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در صورت تداوم مخالفت این جنبش با توافق پیشنهادی آتش‌بس ارایه‌شده از سوی رژیم صهیونیستی، اخراج کند.

خبر مرتبط
پیشرفت قابل توجه مذاکرات آتش بس/قاهره میزبان تصمیم تاریخی بزرگ

اقتصادنیوز :در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک مقام آگاه اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا این پیام را ماه گذشته میلادی به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود ارایه کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق گفته‌های ۳ دیپلمات آگاه، مسوولان قطری از ماه‌ها پیش انتظار ارایه چنین درخواستی از سوی ایالات متحده آمریکا را داشته‌اند.

خبر مرتبط
ضربه مهلک روس ها به نیروهای اوکراین /انهدام انبار مهمات و تانک های آمریکایی

اقتصاد نیوز :منابع روسی به دستاوردهای جدید ارتش این کشور علیه نیروهای اوکراینی در جبهه های جنگ اشاره کردند.

سران سیاسی جنبش حماس از سال ۲۰۱۲ در قطر حضور دارند.

گفتنی است بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، این رژیم صهیونیستی است که در روند دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسیران کارشکنی می‌کند و با برقراری آتش‌بس دایم در این باریکه مخالفت می‌ورزد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی