وزیر خارجه هند ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره بیگانه هراس بودن کشورش را رد کرد


وزیر خارجه هند ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره  بیگانه هراس  بودن کشورش را رد کرد

سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را که هند را یکی از کشورهای "بیگانه هراس" خوانده و آن را در زمره کشورهایی قرار داده است که مشکلات اقتصادی دارند، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه هند طی سخنرانی در میزگردی که توسط روزنامه اکونومیک تایمز سازماندهی شده بود، در خصوص اظهارات بایدن درباره کشورهای "بیگانه هراس" اظهار داشت: "اول از همه، اقتصاد ما در بحران نیست. هند همیشه یک کشور بسیار منحصر به فرد بوده است. من می گویم که در چارچوب تاریخ جهان، جامعه بسیار باز بوده است. افراد مختلف از جوامع مختلف به هند می آیند."
وی خاطرنشان کرد که دولت فعلی نارندرا مودی چنین استقبالی را تسهیل می کند.
وی افزود: "به همین دلیل است که ما قانون اصلاح شهروندی، که به منظور باز کردن درها برای افرادی که در مشکل هستند، را داریم. من فکر می کنم درهای هند باید به روی افرادی که باید به هند بیایند، که حق دارند به هند بیایند، باز باشد."
بر اساس اصلاحات پارلمان هند در قانون شهروندی، پناهندگان غیرمسلمان از کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان و بنگلادش در صورت مواجهه با ظلم در کشور خود، می توانند از طریق یک روش ساده تابعیت هند را دریافت کنند. این قانون نارضایتی مسلمانان هند را برانگیخته است، زیرا معتقدند این اصلاحات ناقض قانون اساسی است زیرا برخی از شهروندان یک کشور رسمی سکولار را به دلایل مذهبی سرکوب می کند. ساکنان ایالت های شمال شرقی نیز با ترس از اینکه میلیون ها نفر از بنگلادش می توانند به طور قانونی در مناطق آنها ساکن شوند، خشم خود را ابراز کردند. این، به گفته سازمان دهندگان اعتراض، منافع مردم محلی را تهدید می کند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در یک رویداد تبلیغاتی در واشنگتن در اول ماه مه، ژاپن و هند را با چین و روسیه مقایسه کرد و استدلال کرد که چهار قدرت اقتصادی به دلیل عدم تمایل خود به پذیرش مهاجران با مشکل مواجه هستند. جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پس از آن گفت که بایدن در مورد موضع ایالات متحده در مورد مهاجرت صحبت می کند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال شمع روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403