اقدام مهم آنکارا برای اعمال فشار بر اسرائیل


اقدام مهم آنکارا برای اعمال فشار بر اسرائیل

اقتصاد نیوز :خبرگزاری اسپوتنیک از تلاش ترکیه در نشست سازمان همکاری اسلامی، برای اعمال فشارهای مشخص و فوری بر (رژیم) اسرائیل خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، اسپوتنیک گزارش داد که ترکیه در نشست سازمان همکاری اسلامی که روزهای شنبه و یکشنبه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) در شهر بانجول (پایتخت گامبیا) برگزار می‌شود، موضوع اتخاذ راهکارهای فوری علیه (رژیم) اسرائیل به دلیل جنایات وحشیانه‌اش در جنگ غزه را مطرح خواهد کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در این نشست تلاش خواهد کرد تا اعضای سازمان همکاری اسلامی را به اعمال فشارهای مشخص و فوری علیه رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن ترغیب کند.

رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (جمعه) تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

رجب طیب اردوغان اظهار کرد: آنچه از سوی (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و (رژیم) اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است و ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با (رژیم) اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود که آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از رژیم صهیونیستی و صادرات به آن را متوقف کرده است.

رئیس جمهور ترکیه نیز پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...