آزار و اذیت حیات وحش در پیج های اینستاگرامی / پلیس فتا وارد عمل شود + فیلم


آزار و اذیت حیات وحش در پیج های اینستاگرامی / پلیس فتا وارد عمل شود + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی مار روی دوشش انداخته و جوری ویدئو ضبط می کند که انگار ملکه جهان است؛ دیگری از جعبه، یک بچه تمساح بیرون می آورد و می گوید هدیه گرفته است. بازار خرید و فروش...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی مار روی دوشش انداخته و جوری ویدئو ضبط می کند که انگار ملکه جهان است؛ دیگری از جعبه، یک بچه تمساح بیرون می آورد و می گوید هدیه گرفته است. بازار خرید و فروش حیات وحش، کم و بیش، در تمام ادوار وجود داشته است؛ اما شکل علنی تر این نوع قانون شکنی، یعنی در فضای مجازی، موجب ایجاد نگرانی بین دوستداران حیوانات و دغدغه مندان شده است.

فهیمه اسلامی، دامپزشک و کارشناس حوزه حیات وحش در گفت و گو با رکنا در خصوص پدیده آزار و اذیت و نگهداری حیات وحش در فضای مسکونی در شبکه های اجتماعی و انتشار فیلم هایی از این دست گفت: مطابق مواد قانونی زیادی از جمله ماده یک و هشت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده هفت و 10 قانون شکار و صید و... هرگونه نگهداری و خرید و فروش حیات وحش جرم است و بدون مجوز رسمی از سازمان حفاظت محیط زیست، انجام چنین معاملاتی، ممنوع و جرم به حساب می آید.

وی افزود: با این وجود، بسیار دیده می شود که افراد به دلیل ناآگاهی، وارد چنین فضایی می شوند و اطلاعی ندارند که این کار جرم است. حتما این موارد قانونی از طریق پلیس فتا باید پیگیری و با مجرمان برخورد شود.

این دامپزشک در پایان تاکید کرد: لازم است مردم بدانند فقط و صرفا خرید و فروش و نگهداری حیوانات اهلی و خانگی مثل خوکچه هندی، مرغ و خروس، برخی کبوترهای اهلی، سگ، گربه اهلی و... مجاز است. قطعا خرید و فروش سایر حیوانات وحشی و حتی نگهداری از آنها جرم است. مردم باید هشیار باشند و در موارد اینچنینی، این موارد را به اطلاع ادارات حفاظت محیط زیست یا محیط بانان نزدیک خود اطلاع دهند. همچنین می توانند با تلفن گویا 1540 به صورت شبانه روزی، موارد قانون شکنی اینچنینی را به سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.


آزار و اذیت حیات وحش در پیج های اینستاگرامی / پلیس فتا وارد عمل شود + فیلم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


عکس| تصویری نادر از رقص گردن دو مار زنگی حین مبارزه