لایحه آیین دادرسی تجاری از سال 99 تصویب نشده است


لایحه آیین دادرسی تجاری از سال 99 تصویب نشده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: لایحه آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ تاکنون در مجلس شورای اسلامی مانده و هنوز تصویب نشده و در واقع زیرساخت لازم برای تاسیس دادگاه تجاری وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ ماه جاری در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی موانع نحوه صدور مجوز عرصه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) و راهکارهای پیشنهادی، تاکید کرد: تشکیل دادگاه های تجاری کاری مهم و ضروری است؛ که نیازمند قانون است.

وی افزود: لایحه آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ تاکنون در مجلس شورای اسلامی مانده و هنوز تصویب نشده و در واقع زیرساخت لازم برای تاسیس دادگاه تجاری وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ عنوان کرد: لایحه آیین دادرسی تجاری دارای ۱۳۳ ماده و لایحه‌ای بسیار کارشناسی‌ شده و خوب است و دغدغه‌ های فعالان اقتصادی را برطرف می‌ کند و امیدواریم هرچه سریع‌ تر به صحن مجلس بیاید و تصویب شود و دست قوه را باز کند، تا دادگاه‌ های تجاری را راه بیندازیم و همراهی و همکاری کنیم، هر چند اکنون که این قانون را نداریم هم فعالان اقتصادی را همراهی می‌ کنیم.

حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به اینکه عنوان "جهش تولید" در گذشته نیز در شعارهای سال قرار گرفته، اظهار داشت: در گذشته کار در دست مسئولان بود، که تلاش‌ های زیادی نیز انجام شد، اما نتیجه نهایی و مطلوب مدنظر رهبر معظم انقلاب در پی نداشت.

وی تاکید کرد: شعار سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، اقدامی هوشمندانه از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه جهش تولید را در گذشته هم مورد استفاده در شعارهای سال قرار گرفته است، بیان داشت: در گذشته کار در دست مسؤولان بود و باید توسط دولت و مسؤولان حاکمیتی اتفاق می‌ افتاد و تلاش‌ های خوبی هم انجام شد، اما نتیجه نهایی و مطلوب مدنظر رهبری و کشور انجام نشد.

وی ادامه داد: امسال بحث مشارکت مردم را در جهش تولید پای کار آوردند و در نظام جمهوری اسلامی ثابت شده هر کاری را در عرصه‌ های مختلف به مردم واگذار کردیم، بسیاری از مشکلات کشور برطرف شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان؛ ابراز داشت: اگر بخواهیم مردم از سرمایه‌ های خرد و کلان خود در تولید استفاده کنند، باید زمینه جذب این سرمایه فراهم باشد، در غیر این صورت در حوزه دلالی قرار می گیرند.

حجت الاسلام حمیدی اظهار کرد: مردم باید سرمایه‌ های خُرد و کلان را در امر تولید استفاده کنند و تا زمانی که زمینه جذب سرمایه مردم را فراهم نکنیم، این سرمایه در دلالی می‌ رود.

وی، تصریح کرد: این موارد را در دولت‌ های مختلف تجربه کرده‌ ایم و باید آسیب‌ شناسی شود، چرا نمی‌ توانیم با مردم همکاری لازم را داشته باشیم، تا سرمایه‌ های آنها را در بخش تولید جمع کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم از این موضوع گلایه دارند که دولت و مسئولان با ما همکاری نمی‌ کنند و قوانین هم دست و پاگیر است، بیان کرد: این موارد را در دولت‌ های مختلف تجربه کرده‌ ایم و باید آسیب‌ شناسی شود، چرا نمی‌ توانیم با مردم همکاری لازم را داشته باشیم، تا سرمایه‌ های آنها را در بخش تولید جمع کنیم.

حجت الاسلام حمیدی عنوان داشت: مردم از ما چیزی جز مانع ایجاد نکردن و حمایت نمی‌ خواهند و با توجه به این مسئله مهم باید شعار سال جاری به ‌معنای واقعی اجرا شود.

وی خاطرنشان ساخت: مردم از ما چیزی نمی‌ خواهند، فقط می‌ خواهد از آنها حمایت کنیم و مانع‌ تراشی نکنیم و باید شعار سال جاری به‌ معنای واقعی اجرا شود.

گفتنی است؛ در این نشست پیشنهادهایی برای تحقق بخشیدن شعار سال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" ارائه شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟