استاندارد CopprLink معرفی شد؛ وقتی سیم مسی پرواز می‌کند


استاندارد CopprLink معرفی شد؛ وقتی سیم مسی پرواز می‌کند

امروز کارگروه PCI-SIG از استاندارد جدید CopprLink برای ارتباط سیمی رونمایی کرد که امکان انتقال داده‌ها با همان سرعت PCIe 5.0 و PCIe 6.0 بر بستر کابل‌های مسی را می‌دهد. این استاندارد از هر دو ارتباط اکسترنال و اینترنال پشتیبانی می‌کند. در ادامه...

امروز کارگروه PCI-SIG از استاندارد جدید CopprLink برای ارتباط سیمی رونمایی کرد که امکان انتقال داده‌ها با همان سرعت PCIe 5.0 و PCIe 6.0 بر بستر کابل‌های مسی را می‌دهد. این استاندارد از هر دو ارتباط اکسترنال و اینترنال پشتیبانی می‌کند. در ادامه می‌توانید با CopprLink و ویژگی‌های جالب آن آشنا شوید.

همانطور که می‌دانید، در سیستم‌های کنونی برقراری ارتباط با استانداردهای PCIe از طریق مدار چاپی یا همان برد PCB و صورت می‌گیرد که فاصله نمی‌تواند از چند اینچ فراتر برود. اما اگر نیاز به برقراری ارتباط پرسرعت در فواصل بیشتر باشد چطور؟ این درست جایی است که CopprLink برای وصل کردن وسائل اینترنال و اکسترنال با همان نرخ داده PCIe 5.0 و PCIe 6.0 از طریق کابل مسی وارد عمل می‌شود.

معرفی ارتباط سیمی پرسرعت CopprLink

CopprLink می‌تواند در خدمت هوش مصنوعی، حافظه ذخیره‌سازی، دیتاسنتر و کاربرهای متنوع دیگری باشد. نرخ تبادل داده این ارتباط سیمی جدید با PCIe 5.0 به 32 و با PCIe 6.0 به 64 گیگاترانسفر در ثانیه (GT/s) می‌رسد. هم‌زمان PCI-SIG اعلام کرده مشغول بر روی کار بر روی ارتباط سیمی مبتنی بر PCIe 7.0 با نرخ تبادل 128 گیگاترانسفر در ثانیه است.

استاندارد CopprLink معرفی شد؛ وقتی سیم مسی پرواز می‌کند

با استاندارد جدید CopprLink Internal Cable می‌توان وسائلی چون انواع کارت‌های توسعه را از طریق کابل تا مسافت 1 متر به مادربرد وصل کرد. همچنین از این استاندارد می‌توان برای برقراری ارتباط میان تراشه‌ها با یکدیگر و نظیر آنها آنها بهره گرفت.

CopprLink External Cable نسخه اکسترنال این فناوری است که می‌تواند تا مسافت دو متری امان ارتباطات پرسرعت میان رک با رک، پردازنده با حافظه، پردازنده با رم و پردازنده با شتاب‌دهنده را فراهم کند.

استاندارد CopprLink معرفی شد؛ وقتی سیم مسی پرواز می‌کند

با وجود اینکه در حال حاضر پهنای گذرگاه پشتیبانی شده توسط CopprLink به طور رسمی اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد حداکثر به x16 برسد.

حالا با نهایی شدن و اعلام مشخصات استاندارد CopprLink، نوبت به سازندگان کابل و وسائل مختلف می‌رسد تا محصولات منطبق بر آن را طراحی و عرضه کنند. این فناوری جدید عمدتاً در حوزه دیتاسنتر کاربرد خواهد داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرکت Caviar از مدل سفارشی آیپد پرو 2024 با تزئینات طلا 24 عیار رونمایی کرد