قطع روابط تجاری ترکیه با اسرائیل


قطع روابط تجاری ترکیه با اسرائیل

رسانه ها اعلام کردند که کل روند واردات و صادرات بین ترکیه و اسرائیل از روز 2 ماه مه متوقف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به منابع خبری، ترکیه به توقف روابط تجاری خود با اسرائیل دست زده است. کل فرایند واردات و صادرات از روز 2 ماه مه (پنجشنبه) متوقف خواهد شد.
دو مقام ترک در بیانیه ای اعلام کردند: "ترکیه از روز پنجشنبه تمامی صادرات و واردات به و از اسرائیل را متوقف کرده است. خاطرنشان می شود که ترکیه هنوز به طور رسمی این تصمیم را اعلام نکرده است."
در ماه آوریل، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا روابط تجاری با اسرائیل را حفظ نخواهد کرد.
پیشتر هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، مجموعه ای از تحریم ها را علیه اسرائیل به دلیل اقدامات آن در نوار غزه اعلام کرده بود. تحریم‌ها تا زمانی که اسرائیل از ارسال کمک‌های بشردوستانه امتناع می کند و آتش‌بس اعلام نکند، به قوت خود باقی خواهند ماند.
در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت بازرگانی ترکیه، 54 گروه از کالاها مشخص شده است که صادرات آنها محدود خواهد بود. از جمله آنها می توان به سوخت هواپیما، روغن موتور و معدنی، سیمان و ماشین آلات مختلف اشاره کرد. دفتر ریاست جمهوری ترکیه بعداً گزارش ها مبنی بر اینکه آنکارا ادعا می کند سوخت برای هواپیماهای نظامی اسرائیل تامین می کند را تکذیب کرد و توضیح داد که این سوخت برای هوانوردی غیرنظامی در نظر گرفته شده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

30 گیف طبیعت زیبا و دلنشین