نسخه‌ پیچی برای فتح بازار / معرفی کتاب‌ های پرطرفدار بازاریابی دیجیتال


نسخه‌ پیچی برای فتح بازار / معرفی کتاب‌ های پرطرفدار بازاریابی دیجیتال

بازاریابی با ظهور بسترهای دیجیتال دچار تحول شد و شاخه‌ای جدید، یعنی بازاریابی دیجیتال به وجود آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرمایه زیادی توسط نام‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان برای امر تبلیغات و بازاریابی خرج می‌شود. در طول تاریخ روش‌های متعددی برای بازاریابی امتحان شده و بخش زیادی شکست خورده‌اند و البته بودند روش‌هایی که صاحبان خود را به اوج رسانده‌اند.

برای اینکه سرمایه‌ای که در جیب داریم به شکل درستی صرف تبلیغات یک محصول شود باید تعریف درستی از عنوان بازاریابی داشته باشیم. این نوع نگاه شماست که به شما جهت می‌دهد. موشکافی و ریزبینی شما در این مفاهیم در خروجی کار شما تاثیر بسیار زیاد و ژرفی خواهد گذاشت.

به عنوان مثال شما با درک درستی از جامعه ایرانی، برای عرضه یک محصول به مشتریان خود، از روش‌های قدیمی و دور افتاده بازاریابی و تبلیغات استفاده نمی‌کنید. تبلیغات خلاقانه در به چشم آمدن طرح یا ایده یا محصول شما نقش اساسی ایفا می‌کند. بروز خلاقیت به سادگی رخ نمی‌دهد. نمی‌توان این‌گونه پنداشت که از ناکجا و ناگهان به شما ایده‌ای الهام شود. باید در این راه مطالعه کنید و تبلیغات را مشاهده کنید. بررسی کنید و تجربه کسب کنید. خلاقیت از انباشت اطلاعاتی شما نشات می‌گیرد.

بخش مهمی از وظیفه هر فرد بالا بردن سواد نظری یا تئوری خود در حوزه‌ای است که قصد فعالیت در آن را دارد. خواندن به شما کمک می‌کند تا بهتر و عمیق‌تر یک مسئله را درک کنید و از جوانب یا زوایای دیگر نیز آن را رصد کنید. مطالعه کردن فرصت خوبی برای مرور افکار خود شما هم به حساب می‌آید. در این گزارش به معرفی پرطرفدارترین کتاب های حوزه بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم.

کتاب بازاریابی محتوایی

کتاب بازاریابی محتوایی اثر جو پولیزی به عنوان راهنمای جامع جذب مخاطب به حساب می‌آید. از سال انتشار این کتاب یعنی 2013 تا به امروز مورد استقبال متخصصان و دانشجویان این حوزه قرار گرفته است.

این کتاب به چیستی و اصول کلیدی بازاریابی محتوایی را با زبانی ساده و همه‌گیر شرح و بسط می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با تولید محتوایی جذاب و ارزشمند، مخاطبان را جذب کنید و تا آن‌ها با برند خود درگیر شده و در نهایت بتوان صف مشتریان خود را طولانی‌تر کنید.

این یک منبع ارزشمند است که به شما برای یافتن استراتژی‌های بازاریابی خود کمک می‌کند و از شما یک بازاریاب ماهر می‌سازد.

کتاب بازاریابی موتور جستجو

این کتاب در سال 2010 منتشر شد اما اهمیت موتورهای جستجو را دقیقا نمی‌توان به طور مشخص گفت که از چه سالی مهم شده‌اند. کتاب بازاریابی موتورهای جستجو اثر برایان کلارک خیلی زود به دانشنامه‌ای فنی و تخصصی برای فهم سئو تبدیل شد.

کلارک در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده از ابزارهای سئو، رتبه سایت خود را ارتقا ببخشید و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.

یک بازاریاب باید درک درستی در مشتریان خود داشته باشد. در قدم اول هرچه افراد بیشتری وارد فروشگاه مجازی شما شوند، فروشگاه شما بیشتر شناخته می‌شود. شما باید مدت حضور مشتریان در فروشگاه خود را افزایش دهید. چگونه می‌توان به این مهم رسید؟ پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کتاب را بخوانید.

کتاب بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مدتی می‌شود که سهم روزافزونی در زندگی افراد اشتغال کرده‌اند. این شبکه‌ها فرصت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند تا محصول و برند خود را به افراد بسیار زیادی معرفی کنید. کتاب بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را رفتارشناسی مخاطبان به شما یک دیدگاه تحلیلی می‌دهد. تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان یا کاربران این شبکه‌ها به شما امکان شناخت فرصت‌های تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال را می‌دهد.

کتاب بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اثر مایکل آر سولومون، منبع مفیدی برای کسب اطلاعات و روش‌ها یا تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال به شما می‌دهد. عینکی که به توسعه و رونق کسب و کار شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

در نهایت امر به یاد داشته باشید که بازاریابی یک اصول ثابت و اولیه ندارد. منعطف است و در طول زمان مدام تغییر نمی‌کند. مهم اما رسیدن به همین مسئله است. تغییرپذیری اصول بازاریابی دیجیتال چگونه و کجا رخ می‌دهد. شما باید به معنای واقعی کلمه تبدیل به یک بازاریاب باشید. فردی که موقعیت‌ها فروش را می‌یابد و از پتانسیل‌های تبلیغاتی آگاه است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!